Pass träning

Solhäst

Trådstartare
Hej, min häst har vilat en längre period och dragit tänder men nu är han återställt och en ganska lång bit in på igångsättningen. Han är en 5 gångare så vi vill börja träna pass igen. Hur snart tror ni man skulle kunna börja träna pass igen? Han skrittar travar och galopperar och i helgen ska han börja tölta. Och vad är era bästa tips att få igång en häst i pass igen?
 
Hej, min häst har vilat en längre period och dragit tänder men nu är han återställt och en ganska lång bit in på igångsättningen. Han är en 5 gångare så vi vill börja träna pass igen. Hur snart tror ni man skulle kunna börja träna pass igen? Han skrittar travar och galopperar och i helgen ska han börja tölta. Och vad är era bästa tips att få igång en häst i pass igen?
Vad menar du med "ganska lång bit in på igångsättningen"? Jag skulle vänta med passen tills hästen är i full gång igen, i och med att det är den mest krävande och inte en gångart du kan träna generell styrka och uppbyggnad av hästen i.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 183
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 814
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: animalasia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp