Passande examenspresent?

qwert5

Trådstartare
Hjälp mig nu buke!

En typ bekant (vi umgås lite i samma gäng tack vare en gemensam vän till oss båda) till mig tar sin universitetsexamen nu i dagarna och jag har blivit bjuden hem till personen för "lite examensfirande". Det känns förstås kul att bli bjuden - men vad 17 ska jag ta med mig?

Skulle det kunna funka med nån blomma och typ en flaska (rosé)vin eller lite finare choklad, eller är det alldeles för mycket "hej och grattis på namnsdagen!" över det? En examen känns ju som något lite mer högtidligt, samtidigt som jag ju då inte står personen ifråga så himla nära, så att vräka på alldeles tycker jag bara skulle kännas.... märkligt. Ah jag kan inte sånt här.

:confused:
 
Sv: Passande examenspresent?

Jag skulle bli jätteglad för en blomma och/eller vin/choklad! Oavsett om det var en bekant eller närmre vän. :)
 
Sv: Passande examenspresent?

Ok, så om jag ska utgå från den här tråden tycker iaf hela 100% att blommor/vin/choklad är en tillräckligt fin present...:p Får kanske bli så då, helt enkelt!

Tack så mycket för svaret lizan! :)
 
Sv: Passande examenspresent?

Jag har verkligen inget emot lite fina blommor och någon vin/choklad. Enda jag vill är att det ska vara intänkt att det är jag som ska dricka/äta så det inte blir något jag inte dricker/äter :)
 
Sv: Passande examenspresent?

HAha, jag kan ju lägga till att jag precis tagit mig ett stycke masterexamen (i fredags). Idag fick jag en liten present från en god vän, en liten tavla med en get på. :D I min masteruppsats har jag bland annat jobbat med getter, och jag älskar getter, så jag blev jättejätteglad! :D

Jag har inte haft något firande direkt, men om jag haft så hade jag inte förväntat mig något "finare" än blommor/vin/choklad (förutom av mina föräldrar ;) ).
 

Liknande trådar

Fritid I min familj har vi numera lagt ned det där med julklappar, men oavsett traditioner eller vad som gäller inom den närmaste familjen kan...
Svar
16
· Visningar
896
Senast: Sleepan
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 578
Senast: alazzi
·
Relationer Jag tycker rent generellt att tacksamhet är svårt att få balans i. Troligen hänger det samman med att jag har svårt att be om och ta...
2
Svar
33
· Visningar
3 476
Senast: Spr_kst_rd
·
Kropp & Själ Detta är väl egentligen inget klassisk "Bukelina Ribbing" case då det är lite mer komplicerat men vill gärna ha utomståendes input. Jag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp