Passande ras för mig

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Jag har länge varit otroligt sugen på en katt nu. Haft det hela livet fram tills för några år sedan.
Jag bor litet, 25 kvm. Men har bra planlösning men mycket plats för klättermöjlighet på väggar och liknande. Jag studerar och är i skolan kanske 4h om dagen, jobbar ibland.
Jag funderar ju starkt på vilken ras som skulle lämpa sig bäst.
De jag har pratat med tycker t.ex birma skulle lämna sig eller britt. Men jag läser och hör så himla orolig!
Med tanke på min situation så skall hästen givetvis kunna trivas som innekatt. Även vara åt det självständigare och lugnare hållet vore uppskattat. Såklart är alla olika individer men min erfarenhet av t.ex bengaler är att de inte skulle trivas med mig som hem just nu, då de är otroligt aktiva de jag haft erfarenhet av.
Jag har tankar på att införskaffa 2, men börja med en i några månader.
Är själv väldigt kär i sphynx men vill såklart att katten ska ha de bästa förutsättningarna att trivas hemma hos mig!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 790
Senast: Sel
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 571
Senast: Caoimhe
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 805
Senast: mysboll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp