Passar mina objektiv till Nikon D80

Ainon

Trådstartare
Ska beställa en Nikon D80 och har två gamla objektiv hemma som jag funderar på om de passar att sätta på Nikon D80.

och även om de är "bra" :D

Objektiven är (skriver all text jag hittar på objektivetn)

1)
Minolta ZOOM xi 1,5m/4,9ft MACRO AF 100-300
A 100-300 / 4,5-5,6
HOYA HMC 55mm SKYLIGNT(1B) JAPAN (vid ena linsen)
MZ AZ (vid en knapp, antar manuellzoom och autozoom)

2)
Minolta ZOOM xi 0,8m/2,6ft AF 28/80
A 28-80/4-5,6 JAPAN
oo <-> 0,8m (oo=oändlighets tecken)
28 <.> 80
 
Sv: Passar mina objektiv till Nikon D80

Eftersom det är Minolta objektiv så passar de inte till Nikon.

De är inte särskilt ljusstarka och förmodligen då inte så superbra. (För i 99 av 100 fall går ljusstyrka ihop med optisk kvalité)

Så svaret är nej, de passar inte på någon Nikon.
 
Sv: Passar mina objektiv till Nikon D80

Ärsh vilken otur. Hade varit trevligt att slippa köpa nytt objektiv direkt, speciellt ett för lång distans, de är så himla dyra...

Att de inte är så bra kan jag förstå då objektiven är över 15år gamla :p Fast det har kommit jäkligt bra kort med det första objektivet utomhus.
 
Sv: Passar mina objektiv till Nikon D80

Du får t.ex. Nikkor 55-200 med VR för under 3000:-
Ett objektiv som ändå ger väldigt bra resultat för pengarna, det är dessutom anpassat till digitala systemkameror.
 

Liknande trådar

A
IT & mobiler Okej, vet att det finns en del objektiv-trådar redan, men hittar verkligen inte de konkreta svaren jag är ute efter då jag är lite grön...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: annaL90
·
IT & mobiler Hejsan. Har varit medlem länge men skriver inte så ofta, hoppas att alla som är duktiga på foto här kan hjälpa mig. Jag har ganska...
2
Svar
27
· Visningar
4 067
Senast: Nethril
·
S
IT & mobiler Jag vill framförallt fota hästar och med kitobjektivet 18-55 känner jag att jag inte kommer så långt på, vill då ha bättre zoom. Och...
Svar
16
· Visningar
1 486
Senast: Prosit
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp