Passförvaring

karamelldrottningen

Trådstartare
Hur förvarar ni era pass på lämpligaste sätt?
Gillar inte riktigt att folk ska ha passen i sina skåp bara utan tänkte sätta upp någon form av låsbart skåp (tex med kodlås) enbart för passen.
Tankar kring detta?
 
Hur förvarar ni era pass på lämpligaste sätt?
Gillar inte riktigt att folk ska ha passen i sina skåp bara utan tänkte sätta upp någon form av låsbart skåp (tex med kodlås) enbart för passen.
Tankar kring detta?

Jag tänker att det finns en överhängande risk att det blir pajkastning om något försvinner och flera har tillgång till varandras handlingar.
 
Jag tänker att det finns en överhängande risk att det blir pajkastning om något försvinner och flera har tillgång till varandras handlingar.
Men borde bli svårare att få tag på dessa? Nu kan ju egentligen vem som helst få tag i dem om någon skulle öppna någon annans skåp. Vilket vore extremt osannolikt men tänker mer vid inbrott kanske?
 
Alla förvarar alltså sina pass själva, inte stallägaren? Ja, det blir ju lite annorlunda frågeställning. Jag hade personligen aldrig låst in tillsammans med andras då fler har koden, då föredrar jag att ha i mitt eget space även om det inte vore låst.
 
Jag förvarar det i en hjälmväska i sadelkammaren, ingen annan vet att det ligger där. Och jag riskerar aldrig att glömma det när jag åker och tävlar. Funkar bra för mig iallafall
 
Hade tänkt något liknande som denna:
8370DE0A-7DD7-413A-B492-C37648D38874.jpeg
 
Det behövs nog en lösning på det scenariot innan det går att komma fram till någon vettig förvaring. Nu är ju var och en ansvarig för sitt pass, du övertar ansvaret om du samlar in dem.
De som behöver passet ofta kanske kan fortsätta förvara det i sitt skåp medan resten har det mer inlåst i ett värdeskåp i sadelkammaren? Ett skåp ingen har möjlighet att komma in i utan att fråga först.
Vad tror du om det?
 
De som behöver passet ofta kanske kan fortsätta förvara det i sitt skåp medan resten har det mer inlåst i ett värdeskåp i sadelkammaren? Ett skåp ingen har möjlighet att komma in i utan att fråga först.
Vad tror du om det?

Hur vet jag som förvarar och upptäcker att mitt pass är borta, vem och när denne varit inne? Jag kan ju vara 6 månader ifrån senaste kollen, så upptäcker jag att mitt pass är borta. Då har flera varit inne ett antal gånger sedan jag hade mitt sist.

Tror knappast det kan anses vara en rekommenderad säkerhetsrutin för värdehandling,
 
Hur vet jag som förvarar och upptäcker att mitt pass är borta, vem och när denne varit inne? Jag kan ju vara 6 månader ifrån senaste kollen, så upptäcker jag att mitt pass är borta. Då har flera varit inne ett antal gånger sedan jag hade mitt sist.

Tror knappast det kan anses vara en rekommenderad säkerhetsrutin för värdehandling,
Det bästa är alltså att ha allas i bostaden och så får de fråga efter passen när de behöver dessa?
 
Tänker annars att det vore mer säkert med säkerhetsskåp än att ha det i sitt skåp bara som är olåst. Men jag tänker kanske helt fel här?
 
Jag personligen skulle se det som ett försvårande. T.ex:
Stallägaren är på semester (eller weekend). Ens häst måste akut in till djursjukhus. Stallägaren går inte att nås via mobil.
Stallägaren hamnar på sjukhus djupt medvetslös, operation osv osv. Stallägaren går inte att nå av naturliga orsaker.

Sedan finner jag att även låsta skåp skulle kunna bli en bra "den ska vi sno" om det skulle bli inbrott. Bättre att isf ha passen på ett annat ställe i stallet som inte är där man förväntar sig att de ska vara om man inte vill förvara dem i sitt skåp.
 
Det behövs nog en lösning på det scenariot innan det går att komma fram till någon vettig förvaring. Nu är ju var och en ansvarig för sitt pass, du övertar ansvaret om du samlar in dem.

Det finns liknande kodlås-skåp som det som visades tidigare, fast med många små fack. Jag har sett sånt i större inackorderingsstall.
Du har ett eget fack och en egen kod, alltså. Antar att stallägare kan ha en huvudnyckel.
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
Svar
10
· Visningar
842
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta: Detta skåp vill nu inte öppna...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 400
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp