Passförvaring

Det finns liknande kodlås-skåp som det som visades tidigare, fast med många små fack. Jag har sett sånt i större inackorderingsstall.
Du har ett eget fack och en egen kod, alltså. Antar att stallägare kan ha en huvudnyckel.
Det lät inte så tokigt! Har du någon länk eller liknande, namn på dessa skåp? Är det lika stora ungefär som det jag postade?
 
vad ska du ha passen till? De används ju knapp har bara använt mitt på tävling och vaccinering?

har haft flera vetrinärer ute och även varit på klinik flera gånger. Aldrig nån som vill se pass så vad ska stallägaren göra med dem?
 
vem ska kontrollera och hur när?

aldrig varit med om efter haft häst hela mitt liv o aldrig hört talas om nån kontroll heller?
 
Kan det inte va någon idé med något kodlås liknande och sen inuti är det andra låsbara lådor, där bara hästägaren har nyckel och stallägaren (tänker stallägaren ifall något akut händer hästen och veterinär behöver ut eller länsstyrelsen kommer på besök). Då har inte de andra i stallet tillgång till ens egna pass. 🤔
 
Kan det inte va någon idé med något kodlås liknande och sen inuti är det andra låsbara lådor, där bara hästägaren har nyckel och stallägaren (tänker stallägaren ifall något akut händer hästen och veterinär behöver ut eller länsstyrelsen kommer på besök). Då har inte de andra i stallet tillgång till ens egna pass. 🤔
Hur ser ett sådant ut?
 
Hur förvarar ni era pass på lämpligaste sätt?
Gillar inte riktigt att folk ska ha passen i sina skåp bara utan tänkte sätta upp någon form av låsbart skåp (tex med kodlås) enbart för passen.
Tankar kring detta?
Jag har mina i en hylla i sadelkammaren (går att låsa dörren). Men har eget stall med bara mina två hästar.
 
Fastighetsboxar kanske? Stallägaren har huvudnyckel, alla andra nyckel till sitt fack. Man borde kunna stänga för springan om man vill minimera risken att någon fiskar upp passet (men de är ju godkända för post)
 
Jag har tagit kopia på passet som stallägaren förvarar hos sig tillsammans med övriga uppgifter. Närmast anhörig, försäkringsbolag vem annan i stallet/ annan häst kunnig person ansvarar för min häst om något händer och dom inte kan nå mig eller anhörig. Gäller alla i stallet. Sen finns telefonlista på alla hästägare i stallet. Det som lagen säger att passet ska kunna visas utan dröjsmål vilket inte jag tolkar som att det måste förvaras i stallet.
 
Jag har tagit kopia på passet som stallägaren förvarar hos sig tillsammans med övriga uppgifter. Närmast anhörig, försäkringsbolag vem annan i stallet/ annan häst kunnig person ansvarar för min häst om något händer och dom inte kan nå mig eller anhörig. Gäller alla i stallet. Sen finns telefonlista på alla hästägare i stallet. Det som lagen säger att passet ska kunna visas utan dröjsmål vilket inte jag tolkar som att det måste förvaras i stallet.
Passet ska vara där hästen är, undantag är om du är ute och rider/ kör/ går med hästen för då har hästhållaren 3h på sig att visa upp passet.

Eftersom hästpasset även skulle vara med vid uteritt innan men där lättades det upp så kan inte tänka mig att det räknas som utan dröjsmål när hästhållaren måste ringa hästägaren (som kanse måste åka från jobbet- hem- stallet) om att ta passet till stallet för att länstyrelsen är i stallet.
Men utan dröjsmål har inte testat i domstol än så vem vet.
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 557
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta: Detta skåp vill nu inte öppna...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 444
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp