Passform på Micklem

nice and happy

Trådstartare
Har köpt ett Rambo Micklem träns men är besviken på passformen.
Någon mer än jag som skulle behövt längre spännen till bettet?
Vill få upp nosgrimman några cm men hålen räcker inte till...
El vad tycker ni enligt bilden? Visst sitter den lite långt ned?
Kan man lämna iväg till någon som förlänger stropparna? El hur har ni löst problemet?

http://www.n0.se/v/f/47d5f_lukabett.jpg
 
Sv: Passform på Micklem

Mina remmar var också för korta för det bettet jag tänkte använda. Frågade återförsäljaren om det finns längre att få tag på, och visst, de ska skicka ett par large horse till mig som kommer nästa vecka (har standard horse på tränset).

Lite svårt att se på din bild i den vinkeln, men nosgrimman kanske behöver komma upp ett hål bara.

Så här sitter mitt (med ett bett med större ringar än det som kräver längre remmar)

268531_317636165022211_1899080427_n.jpg
 
Sv: Passform på Micklem

Jag tror inte att din nosgrimma behöver koma högre upp...
Då kommer ju nosremmen dra upp bettet istället...

Se var kindbenet slutar och böjen på tränset börjar, är de brevid varandra som gaias bild så är det ingen fara...
 
Sv: Passform på Micklem

Har ni ridit med klipsen fast i bettet? Är det till nån nytta/nån skillnad?
 
Sv: Passform på Micklem

Har ni ridit med klipsen fast i bettet? Är det till nån nytta/nån skillnad?

Clipsen är säkert helt suveräna för en ovan ryttare som ska börja hoppa och riskerar att dra hästen i munnen. För egen del tyckte jag att det blev för stumt och tog bort dem.
 

Liknande trådar

Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 203
Senast: Karminnie
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 291
Senast: Niki
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 458
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp