Passform ryggskydd

Zacci

Trådstartare
Provade både S och M i butik (Komperdell Ballistic Flex Fit Slim) och tyckte S satt tight så de blev jobbigt.
Beställde hem en M i rätt färg men blev väldigt osäker nu när jag provade den.
Jag behöver inte ta i alls för att knäppa den. Satt nästan lite löst kändes de som.
Och tycker den går lite högt i nacken.
Enligt storlekstabellen är det M jag ska ha.
Har nu beställt en S nu också men lär ta några dagar innan jag får den.

Läser man på allmänna rekommendationer på ryggskydd ska de ju absolut inte vara för stort.

Någon som har några kloka inputs på passform eller kanske har en sån väst själv och kan inflika hur den sitter på er?
 
Min Komperdell är inte helt lätt att stänga; den känns nästan för liten innan den blir varm och formar sig efter kroppen. Då känns den lagom. Problemet om man tar för stor storlek är att den blir för lång i ryggen.
 
Hade det inte varit en bra idé att testa den som inte är slim fit istället för att gå upp en storlek? :confused: Nu har jag ju inte storlekstabellen framför mig, men det finns en mängd möjligheter att testa olika passform med samma rygglängd. Du vill verkligen inte ha en som är för lång.
 
Hade det inte varit en bra idé att testa den som inte är slim fit istället för att gå upp en storlek? :confused: Nu har jag ju inte storlekstabellen framför mig, men det finns en mängd möjligheter att testa olika passform med samma rygglängd. Du vill verkligen inte ha en som är för lång.
Just slimfit behöver det garanterat vara för min del.
Har provat både s och m igen och de behöver vara m för att de ska vara tillräckligt långt.
Tyckte inte de var någon skillnad i hur hårt de satt åt i de båda storlekarna nu konstigt nog O_o
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 133
Senast: JennyLz
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 263
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp