Passproblem-avmaskning

A

Alsterfeldt

Dte var lättare förr,när jag åkte till USA på specialintyg f ledarhund,och slapp karantänen...
Nu skal jag skaffa pass till hundarna,ffa den äldre,för jag skal res aigen.Min syster o jag hade tänkt oss till DK under helgen,och det här lät ju lätt o bra,tills man pratar md sjukhuset...

Man måste avmaska innan man skal in igen,med vetintyg...
Har varit med om det också,men frågan kommr nu,vad gör man när man bara är där över helgen??

Finns det någon veterinär som har öppet söndagar?!

De sa man kan skaffa pendalrintg med då måste man ändå dit o avmaska...

suck..någon som har några ideér?

Thina
 
större djursjukhus borde ju ha öppet, eller? visserligen med jour och med det extra kostnader, men ändå.
 
Beställ tid i veckan och ordna Hundpass. Har dina hundar bara varit i Sverige,Norge eller Finland det senaste året ska du inte avmaska förrän du kommer hem från Danmarksresan. Men ordna 4-veckors intyget innan du åker. Du kan ladda hem blanketten på SJVs sida http://www.sjv.se och ha med dig den till din veterinär.Glöm inte att ta med all vaccinationsintyg och blodprovssvar till veterinären så dom kan fylla i ditt hundpass.
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund min gamla servicehund,9, är kraftgt överrörlig och måste hållas i maximal muskling för att inte bli stel... Eftersom hundar bär 75 %...
Svar
5
· Visningar
2 074
Senast: giowanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp