Påstådd otrohet

room101

Trådstartare
Min pojkvän träffade för ett tag sedan en tjej på en fest och de har därefter haft lite kontakt. Han åker mc och jag tycker inte om det, men hon ville gärna prova åka med och även prova åka lastbil (han är fd lastbilschauffis). Helt okej så långt och de har smsat lite men väldigt oskyldigt.

Sen ikväll kom ett sms till mig där hon skriver att det är något hon måste berätta för mig. I följande sms skriver hon att hon och min pojkvän har "gått för långt" två gånger då de har träffats.

Min pojkvän som var hemma blev helt paff och fattade ingenting. Jag vet att det inte är sant och känner mig trygg i vår relation. Vi vet sedan tidigare att den här tjejen har haft det jobbigt och vår teori är att hon är mytoman.

Är det någon som vet hur man tacklar det här? Vi vill inte att hon ska sprida ut det till vår bekantskapskrets och "göra" det till en sanning, men inte heller såra henne.
 
Sv: Påstådd otrohet

Hm, verkligen en svår fråga.
Jag tror det bästa är om din sambo markerar för henne att det inte var okej och bryter helt kontakten.
I början så mycket att om hon försöker prata med honom så lämnar ni festen typ

Och om att sprida ut, om hon är sådan är det nog svårt att hindra. Det som jag tror kan fungera är att berätta för alla viktiga först er sanning och så får de ta ställning och påpeka för henne att de inte tror henne
 
Sv: Påstådd otrohet

Det är väl bara för din kille att säga till tjejen "Du säger osanna saker om oss till min flickvän. Sådana vänner klarar jag mig utan. Tack och hej." Om hon sprider rykten så får ni väl hantera det då, folk glömmer sånt där efter ett tag.

Och vadå "inte heller såra henne"? Gör man dumma saker så får man faktiskt ta konsekvenserna; folk blir förbannade.
 
Sv: Påstådd otrohet

Är det någon som vet hur man tacklar det här? Vi vill inte att hon ska sprida ut det till vår bekantskapskrets och "göra" det till en sanning, men inte heller såra henne.
Det är väl bara att berätta att det inte är sant, att hon är som hon är och hittar på saker och ting och att ni båda är okej med varandra.

Om det inte är något tvivel så förstår jag inte riktigt problemet. Bara att ignorera och inte responsa hennes påhitt, det kommer glömmas bort efter ett tag och hon lär väl tröttna om ni inte reagerar.

Att inte såra henne gör man väl bäst i då att ignorera det. Sluta ha kontakt med henne helt enkelt.
 
Senast ändrad:
Sv: Påstådd otrohet

Han får väl säga ifrån att han inte vill ha någon kontakt när hon ljuger om såna saker och sen får hon väl säga vad hon vill till eran bekantskapskrets..
De som känner honom vet väl att han inte skulle göra något sånt.
 
Sv: Påstådd otrohet

Det är inte så att hon försöker få dig förbannad och lämna din pv för att själv ha en chans?

Tycker det låter så. Hade hon varit mytoman så hade hon troligen gått till vännerna och skapat ett rykte där först och gjort det offentligt snabbt och stort.
 
Sv: Påstådd otrohet

Får jag fråga vad faktumet att du inte tycker om att han åker mc har med något annat att göra?

Hade jag fått ett dylikt besked hade jag garvat. Om personen skulle berätta det för allt och alla ... tja, då är det väl upp till dem om de tror på det eller ej. Jag skulle inte ta några "förebyggande åtgärder" för att hindra ett rykte som ändå inte är sant. Och hade någon kommit och sagt något liknande till mig hade jag förmodligen undrat varför det är så viktigt att försvara sig inför något sådant om det ändå inte vore sant. Sanningen lär ju segra till slut ändå.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 126
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 306
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 832
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp