Bukefalos 28 år!

Pasteurella hos kanin

Kilauea

Trådstartare
Är det någon som har haft kanin med pasteurella och faktisk lyckats med behandlingen?

Kaninen här hemma är under behandling för detta nu, antibiotika sen tre-fyra veckor nu (magen bra än så länge). Spolar sårhåla minst 2 gånger om dagen.
Vet att kaniner inte visar när de inte mår bra, men det känns verkligen som om denna dam mår bra!
Pigg, glad, busig, äter med samma aptit som vanligt.

Någon som kan ge mig nåt hopp om framtiden?
 
Sv: Pasteurella hos kanin

Blev nyfiken bara, vadå för sårhåla ? Har haft en kanin med detta, tyvärr dog den.
 
Sv: Pasteurella hos kanin

Böld av pasteurellan satte sig vid ena tandroten, så det är öppnat för dränering från munnen och ut långt ner på kinden.

Blev din kanin dålig som du märkte av detta?
 
Sv: Pasteurella hos kanin

Min kanin fick det i mellanörat varav han en dag trillade omkull. Därefter blev han sne, kunde inte hålla huvudet rakt. Han fick antibiotika, men på 2: a veckan dog han...fast han verkade ju bli bättre tyckte jag. Han bara somnade in i buren givetvis när jag åkte i väg 20 minuter för att handla, men han såg ganska kry ut innan. Troligen väntade han bara på att jag skulle sticka i väg så han fick lugn och ro.
 
Sv: Pasteurella hos kanin

Min kanin fick det i mellanörat, huvudet blev snett och så. Men efter antibiotikan så började han att räta upp sig, och blev bra!
Han dog något år senare, men det berodde nog snarare på ålderdom.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 237
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
724
Senast: Hazel
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 589
Senast: Barbabelle
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 471
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp