Påtalar ni fel på fakturor?

Jag förstår fortfarande inte och vad menar du med standardmallar? Frågar igen, har du lust att lägga in censurerade bilder och förklara?

Agree.


Som exempel: när jag pratar mallar är det ett program man gör fakturor i. Oavsett vilket. Jag vet Ett företag som inte har dylikt, det är en urgammal farbror som ibland jobbar som konsult, han har skrivmaskin han skriver adressen med, resten för hand på nåt gammalt fakturablock från 1897.
I övrigt- Nope.
Jag gör som sagt partnerns fakturor, men då har jag gjort en mall i excel, moms och summering görs automatiskt. Jag vill vidhålla att det är typ omöjligt med så många formfel som @dressyrtjejen hävdar. Fel antal, pris osv är en annan sak, men gjorde samma företag så många fel hade jag som student bytt leverantör.
 
@Dressyrtjejen_97

Är det inte så att du bor hos dina föräldrar, studerar och sällan får normala räkningar såsom hyra, el, studiemedel, hemförsäkring. De fakturor du kommer i kontakt med mest handlar typ om stallhyra veterinärräkningar, hovslagare och liknade. Och felen du får mest handlar om mänskliga faktorn och oenigheter kring vad som ska debiteras eller manuell fakturering där det är lättare att göra fel? Och sen verkar du ha någon som hela tiden skickar ut felaktiga fakturor, då påverkas snittet mycket, i synnerhet som du troligen inte har så värst många fakturor.

De flesta här sköter nog sin egen ekonomi och med en hög andel datoriserade räkningarna och här blir det sällan fel annat än när något bryter mönstret såsom att man flyttar, ändrar abonnemangsform och liknade.

Om du nu inte vill visa fakturorna kan du väl tala om vad för typ av fakturor som är felaktiga och vad för fel det är? Det skulle nog förklara en hel del angående din högst anmärkningsvärda andel felaktiga fakturor.

'
 
Oj vilken guldgruva för företag som vill lura åt sig mer pengar med tanke på hur få det verkar vara som kollar fakturorna!

Privat kollar jag absolut igenom fakturorna, men vi får inte särskilt många och det är ofta samma varje månad så det går fort.

På jobbet (myndighet) har vi rutiner för vad som ska kollas och det kommer mycket felaktiga fakturor. Även en hel del bluffakturor t.ex. sommartid när blufföretagen vet att det kan finnas vikarier som inte har full koll. Får ca 15-20 st fakturor per vecka och det är minst ett par stycken varje vecka som behöver parkeras eller avvisas för att det saknas underlag, är felaktiga timpriser eller annat som inte stämmer.

Jag har ingen anledning att sitta och kolla. Har fast pris på det mesta, köper jag ett par skor för tex 699:- ser jag ingen anledning att läsa igenom fakturan så länge beloppet är 699:-
Jag får liksom inga konstiga fakturor.
 
Jag tror aldrig jag fått en faktura på fel belopp. Men om det skulle vara fel så jag får betala för mycket så hade jag sagt till. Men inte åt andra hållet :angel::D
 
Den enda som jag ibland får lite tokiga fakturor från är stallägaren. Bara mänskliga faktorn - jag säger till och får en ny :)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 673
Senast: LenaH
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
Skola & Jobb En kompis bad mig om en åsikt gällande en skoluppgift. "Är det någonsin moraliskt accepterat att köpa sexuella tjänster? Om vi till...
14 15 16
Svar
303
· Visningar
14 850
Senast: Borttaget konto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp