Pausar ridlektionerna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog beslutet i morse att pausa ridlektionerna terminen ut. Det är inte roligt när det känns mer som ett stressmoment än avkoppling åka och rida. Kan bero på att jag lagt ner så mycket tid i stallet senaste tiden pga tävlingarna på gården och inte lika mycket tid med renoveringen av båten. Min ridlärare ringde precis och var djupt oroad för att jag sms och ville pausa. Jättegulligt av henne, men om jag känner mig stressad av ridningen blir det i alla fall inget bra, och hästen mår inte dåligt av att vila sig en lektion varje tisdag.

Men renoveringen går iallafall framåt, och i dag ringde sambon och var jätteglad. Han hade nämligen kommit fram till att vi är närmre sjösättningen än vi riktigt trott. Det gäller att kunna omprioritera och ändra i planerna. Saker som att vi skippar försöka sy ett kapell och kör enkel vit Biltema-press och lite kreativa lösningar :D :up:. Börjar se ljuset i tunneln vad gäller lackningen. Vi har börjat återmontera sidofönstren, väntar bara på leverans av ny plexiglas till de nedre fönsterna vilket är ett litet stressmoment.

Ett stressmoment som varit är att köparen av gamla båten började bitcha och kräva pengar tillbaka för att visa saker inte fungerade (några av dessa påpekade vi vid köpet, andra hade vi ingen aning om). Men min otroligt duktiga sambo var där och lösta samtliga problem. Hade vi fått lite mer tid vid överlämnandet hade vi redan då kunnat fixa det. Men även det känns löst just nu.
Nu tillhör både vi och köparen samma båtmärkes-klubb och sambon jobbar väldigt nära klubbstyrelsen, så det går ju inte bara säga "skyll dig själv" även om man har rätten på sin sida. Såna tillfällen man önskade man sålt en Flipper eller annan dussinbåt :cool:

Sen såna här varma dagar, fy bubblan vad jag längtar ut i skärgården. Vill ut och åka båt nu :arghh:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp