Pay and jump endast klubbtävling?

Ponnymamma74

Trådstartare
Nu är det några år sedan jag var ute i ponnysvängen så har nog glömt en del.

Min lilla tjej på åtta år börjar bli sugen på att tävla med sin b-ponny och vi började kolla på tdb och hittade flera pay and jump. Dock står de här som klubbtävlingar och vad jag minns och hittar i TR så måste man då vara medlem i klubben? Är det verkligen så här och varför finns där inga vanliga pay and jump längre där alla klubbar är välkomna? Eller har jag missförstått?

Passar även på att fråga angående lokala tävlingar och uppåt, har det förändrats mkt de senaste åren, nya regler mm Läste tr men hittade inget speciellt... VAr ute med mina äldre barn tills 2009...
 
Sv: Pay and jump endast klubbtävling?

Pay and jump är träningstävling, om man behöver vara medlem i klubben för att delta i träningen är upp till den arangerande klubben. Så hör med klubbarna istället.
De pay and jumps jag varit på har varit öppna för alla.
 
Sv: Pay and jump endast klubbtävling?

Det är en teknisk grej i TDB

Allt som inte är lokalt och uppåt kallas för "klubbtävling" när man lägger upp det i systemet

Vad gäller lokaltävlingar är det lite smågrejer som ändrats:

Lite nya bedömningar finns i hoppningen (bla två faser A/AO med totalfel)
Vad som är godkänt i utrustningsväg
Att hästen/ponnyn måste ha licens även på lokalnivå
Det går boka endagslicens för ryttaren för den som inte tävlar så många gånger
 
Sv: Pay and jump endast klubbtävling?

Det är en teknisk grej i TDB


Vad gäller lokaltävlingar är det lite smågrejer som ändrats:

Lite nya bedömningar finns i hoppningen (bla två faser A/AO med totalfel)

Jag har ställt en fråga om denna bedömning i tråden "bedömningar" eftersom jaginte vet hur det funkar ( i teorin eller praktiken). Om du vet får du gärna svara där
 
Sv: Pay and jump endast klubbtävling?

Googla så hittar du sidor som listar Pay'n jump och Pay 'n ride.

Ny regel:
Tiden får inte vara utslagsgivande i LD. Blir bedömning A eller Clera Round. Därför vanligt med LD+5.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, är "ny i branchen", både hästeriet och hör på Bukefalos, och funderar på hur man enklast hittar pay and jumps i sin närhet. En del...
Svar
7
· Visningar
2 489
Senast: Kallebus
·
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 611
Tävling Måste man vara medlem i en klubb för att få rida pay and jump och pay and ride? Och om man är medlem i flera klubbar, måste man då välja...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Kallebus
·
Hoppning Gäller unghäst reglerna ang benskydd även på pay and jump? Har en häst på 7 år som jag tänkte hoppa en pay and jump snart. Vilka...
Svar
4
· Visningar
2 013
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp