Pay and jump Stockholm 2011

neywaz

Trådstartare
Blev insprirerad av skumpans skåne-tråd och gör nu en pay and jump lista för oss som bor i stockholm! (och uppsala-norrtälje?)

Så fyll på nu, ni som har koll! :D

*ska ut på pay and jump-jakt nu!*
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Inte riktigt stockholmsområdet men kanske platsar här ändå. :)

Sävaridcenter mellan Enköping och Uppsala 11/2. Vet ej höjder.

Håtunaridskola mellan Uppsala o Bålsta 19/2. 30-110 cm.

Heby ryttarförening 29/1. 50-120 cm. Brukar finnas lättare titthinder.
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Nu på söndag, den 30 jan, Södertälje RK,

5 Februari, Söderängstorp.

13 Februari, Södertälje RK

27 mars, Södertälje RK

Sen har Runsten ungefär en gång i månaden, de finns på deras hemsidan
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Hej! På Uddens gård i sorunda så brukar jag tävla pay & jump det står inte exakt när men dom brukan uppdatera när det är dags! Dom har 40 cm och upp till 110 det går att be om högre om så önskas! Själv så brukar jag tävla 70 -80 cm och dom hjälper mig alltid om det inte går bra! man kan plussa på en höjd samma dag innan star av den höjden! http://www.uddensgard.se/
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

åh kalas!!!

Ska ut på min första CL nästnästa helg, nu j*ar ska här kommas igång!! :)

(Den är på Stäket och har från 90 och upp) :)
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Jag undrar om det finns någon mer möjlighet än Pay n Jump att få tävla på lite lägre höjder? Jag rider en haflinger som älskar att hoppa, men jag har aldrig ens hoppat 90cm/1m och inte han heller. Det skulle vara kul att få tävla på låg höjd eftersom att jag tror att han inte kan hoppa så högt fast han tycker att det är jättekul. Eller är det bara ponnyer som får tävla på typ 60 cm? Jag har aldrig tävlat hoppning "på riktigt" så jag har inte riktigt koll på vad som gäller... Tacksam för svar :)
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Det kan variera lite men på de flesta ställen rids både ponny och ridhäst i samma "klasser" och många ställen har lägre höjder också. Runsten har tex från 40 cm och uppåt. :)
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Nu på lördag 26/2 är det pay n jump på runsten.:banana:
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Täby ryttarcenter ska tydligen ha ett par clear rounder (vad konstigt det blev försvenskat ;))

3 mars
18 mars
8 april
13 maj
10 juni
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Täby ryttarcenter ska tydligen ha ett par clear rounder (vad konstigt det blev försvenskat ;))

3 mars
18 mars
8 april
13 maj
10 juni

kostar 100kr + att man måste hjälpa till att bygga banan....


*hejrååå*
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Täby ryttarcenter ska tydligen ha ett par clear rounder (vad konstigt det blev försvenskat ;))

3 mars
18 mars
8 april
13 maj
10 juni

Är det valfri höjd då?
Vet du vem man kan kontakta för mer information? :)

*kl*

I slutet av maj ska jag förhoppningsvis delta i en 90 cm träningstävling i Akalla på min medryttarhäst om hon kommit igång till dess.
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

fan står ju inte i TDB :mad:

ska vi åka?! :D

Hade varit himla kul, men vi måste nog träna först :D

Inte själva hoppningen, för man kan ju ta det lågt, däremot har Märta inte satt en hov i ett ridhus på över ett halvår och sååå roligt ska vi inte ha! :devil:
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Ingen aning vem som ska kontaktas, jag såg det som ett tips hos SWFRK och kollade Täbys kalender :)
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Jag undrar om det finns någon mer möjlighet än Pay n Jump att få tävla på lite lägre höjder? Jag rider en haflinger som älskar att hoppa, men jag har aldrig ens hoppat 90cm/1m och inte han heller. Det skulle vara kul att få tävla på låg höjd eftersom att jag tror att han inte kan hoppa så högt fast han tycker att det är jättekul. Eller är det bara ponnyer som får tävla på typ 60 cm? Jag har aldrig tävlat hoppning "på riktigt" så jag har inte riktigt koll på vad som gäller... Tacksam för svar :)


Runsten har från 40 cm.
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Men det är väl pay n jump-tävlingar? Jag menade "riktiga" tävlingar. Fast sånt finns väl antagligen inte :(
Men det hade varit kul att få tävla på riktigt fast på låg höjd :laugh:
 
Sv: Pay and jump Stockholm 2011

Ska du på "riktiga" tävlingar (dvs from lokaltävling) är det 90 cm som gäller. Vill du hoppa lägre blir det pay & jump, klubbtävling och dylikt.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 678
Senast: Freazer
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 266
Senast: Lyan
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 106
Senast: Otherside
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 672
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp