Pay and ride/jump och medlemsskap?

kopparberg

Trådstartare
Måste man vara medlem i en klubb för att få rida pay and jump och pay and ride? Och om man är medlem i flera klubbar, måste man då välja vilken man tävlar för när man anmäler och deltar i pay and ride/jump?

Jag har trots att jag tävlat så många år aldrig ridit vare sig pay and jump eller pay and ride... :o
 
Sv: Pay and ride/jump och medlemsskap?

Pay n jump och pay n ride står ju utanför tävlingsverksamheten och är egentligen bara träningar.
Du behöver inte vara medlem i någon klubb eller välja klubbtillhörighet.
Tänk på att du behöver ha en egen olycksfallsförsäkring om något skulle hända dig, annars har vi ju en genom våra licenser när det är "riktig" tävling.
 
Sv: Pay and ride/jump och medlemsskap?

Det beror alldeles på klubben. De sätter sina egna bestämmelser. En del har tex. att det kostar 100:- för medlemmar och 150:- för icke medlemmar.

"Min" klubb har väldigt många medlemmar, och de har som krav att man måste vara med i klubben för att på delta på pay and ride/jump. Det skulle bli alldeles för många starter annars.
 
Sv: Pay and ride/jump och medlemsskap?

Fler än jag som har koll på försäkringar ser jag! :laugh:

Jodå, jag har försäkrat när jag rider!

Just försäkringen när man löser licensen är en av de få grejor jag tycker jag får ut av mina licenspengar! ;)
Få se om jag kommer igång att tävla mer än pay and ride/jump eller om jag inte kommer längre än det! :laugh: Var ju ett par år nu sedan jag tävlade alls!
 
Sv: Pay and ride/jump och medlemsskap?

Det låter ju logiskt när det är en stor klubb! Att man måste vara medlem för att starta alltså!

Finns inte så stora klubbar där jag bor så jag tror inte de har sådana regler, men det får jag ju kolla upp innan!
 
Sv: Pay and ride/jump och medlemsskap?

Det brukar stå tydligt i propositionen/inbjudan om det bara är för klubbens medlemmar.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 683
Senast: Freazer
·
Hoppning ..det kändes ju helt ok när man var ridskoleknatte, och för unghästar är det ju ändå kval och meriterande. Men jag som nu dammat av mig...
Svar
3
· Visningar
2 329
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Morsning! Har ridit på ridskola i 4,5 år o rider bra i skritt o trav. Tyvärr har vi fått börja galoppera precis men jag klarar mig bra i...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp