Pay & Ride

Jamie

Trådstartare
Hej, jag ska på min första pay & ride imorgon bitti. Min fråga är, när de ropar upp ens ekipagets namn, förväntas jag börja rida programmet direkt eller får jag komma på ”tävlings”banan och efter en viss tid har gått så börjar jag rida programmet?
 
När ekipaget före dig är klar så får du rida in på banan eller rida runt banan (beroende på hur det ser ut på tävlingsplatsen), då har du chans att rida runt lite under tiden som domaren skriver klart protokollet från föregående ryttare. När domaren sedan ger startsignal ska du börja rida programmet. Man brukar hinna rida några varv inne på banan/runt banan utan stress :)
 
Hej, jag ska på min första pay & ride imorgon bitti. Min fråga är, när de ropar upp ens ekipagets namn, förväntas jag börja rida programmet direkt eller får jag komma på ”tävlings”banan och efter en viss tid har gått så börjar jag rida programmet?
om dom följer TR så ska man ha 45 sekunder på sig från att dom säger varsågod och rid eller blåser/ringer i pipa/klocka. Fråga en funktionär när du är där
 

Liknande trådar

Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Amanda_F
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
847
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 894
Senast: iNHALE
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
874
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp