Bukefalos 28 år!

CallMeAce

Trådstartare
Någon som kan tipsa om något roligt data-spel? tänkte önska mig i julkapp men ja har inte riktigt koll på vilka som är något att ha.
Finns till exempel Dark Alliance - Baldurs Gate till PC? Nån som vet? eller kan tipsa?

:bow:
 
Sv: PC-spel

Dark Alliance är en efterprodukt till Baldurs Gate till PC, så Baldurs Gate finns på PC men inte versionen Dark Alliance. Baldurs Gate 2 finns och dess expansion Throne of Bhaal.. väldigt bra spel. De bästa jag spelat faktiskt. NWN kan jag rekomendera också, fast det kräver en ganska kraftig dator.
 
Sv: PC-spel

NWN? förkortning för något?
O hur går baldurs gate att spela på datorn när man inte har någon handkontroll?? är det lätt att få tag på? ja har inte sett det i någon affär ja har vart inne, vilket iofs bara vart två...
 
Sv: PC-spel

Baldurs gate till PC är inte alls lika som Dark Alliance när det gäller speluppbyggnad, det är inte ett 3D-spel som t.ex. NWN (Never Winter Nights). Det är mer detaljerat o.s.v. man använder alltså inte handkontroll utan musen och tangentbordet.

Här är en bild från BG2-TOB: http://hem.passagen.se/kim008/baldur2.jpg
Här är en bild från BG1: http://www.gamingbliss.com/games/unsorted/baldursgate.jpg
Här är en annan bild från BG1: http://reviews.macnn.com/reviews/baldursgate/2.jpg
Här en bild från BG2: http://membres.lycos.fr/baldursgate2/images/screens/screen20.jpg
Här är en bild från NWN: http://www.creativesoftworx.com/pro/games/nwn.jpg
Här är en annan bild från NWN: http://punto-informatico.it/punto/20021105/nwn-02.jpg

Det är lite svårt att fånga hur spelen är på bild. Men jag kan verkligen rekomendera BG2 och BG1.
 
Sv: PC-spel

För en massa år sedan spelade jag baldurs gate (ett antar jag) ... Oj vad det var länge sedan.... Ja ja, nu spelar jag ett annat spel som också börjar bli gammalt fast jag har just återupptäckt det, morrowind... Det tycker jag är skoj, när jag inte dör...
 
Sv: PC-spel

ja tycker baldurs gate på playstation är bra så ja borde kanske tycka om det för PC också...? det är väl ungefär samma slags upplägg även om man itne kan spela på samma sätt?
NWN såg ut ungefär som BG fast bättre kvalitet då...
va för slags dator behöver man för att kunna spela ett sånt som NWN då?
o vet du om det är lätt att få tag i BG? det känns som det är rätt gammalt för dator va?
 
Sv: PC-spel

NWN är ett kanonspel, enligt mig då, men det är inte jättenytt.


Annars har halflife 2 kommit precis om man gillar äventyr/shootem up spel...

Sims 2

Gillar du t ex age of empires serien, så kan jag rekommendera ett spel som heter Empire earh, men det är inte heller så nytt och det kommer en uppföljare i februari tror jag..
 
Sv: PC-spel

kom på ett till, black and white, lite blandning rollspel strategi äventyr, svårt att förklara
 
Sv: PC-spel

ja vet inte riktigt vad ja gillar..har mest spelat på mitt 8-bitars...men ja tycker om spel som baldurs gate...när man ska följa en bana o skjuta ner lite grejer o liksom klura sig fram o så kan man uppgradera sig när man har pengar o sånt...

o sims tycker ja verkar roligt också...
det viktigaste är inte att skjuta, det är äventyret bakom det hela...

age of empires vet ja inte ens spelat :crazy:
 
Sv: PC-spel

black and white verkade roligt :) vad utspelar det sig i för miljö? är det ett nytt eller gammalt spel?
 
Sv: PC-spel

Jag vet inte hur BG är på playstation för jag har inte testat det, men det borde vara samma konsept, fast med annat utseende.

Det som skiljer NWN och BG är själv spelmotorn, då NWN är 3D-baserat. Något som man saknar ibland hos NWN är den detaljrikedom som finns i BG1 och BG2 samt TOB. BG2 är förutom en av världs klassikerna, så det borde alla ha i sina hem ;).
För NWN behövs: Windows 98se/me/2000SP2/XP med en processor med 500 Mhz (1Ghz rekomenderas) men det kräver ganska mycket mer kan jag tillägga. RAM-minne rekomenderas 256 MB. Det kräver också 1.3 GB av din hårddisk. Sen behöver man en ganska kraftigt 3D-kort eller videokort.
 
Sv: PC-spel

ja vet inte riktigt hur kraftig dator ja har men den borde vara det eftersom den är helt o hållet ny...var ser man va man har för processor då? o hur mycket grafikkortet är på?
RAM är iallafall 512 mb....

är NWN ett nyare spel?
 
Sv: PC-spel

De ska tydligen komma med "the elder scrolls IV" nu också, det jag har (morrovind) är III....

Sida!

Jag är så urkass på att förklara så det är kanske bäst att du kollar lite själv!
 
Senast ändrad:
Sv: PC-spel

Hänger på tråden och ber om tips på spel till en snart 11-åring och en 6-åring... :) PC-spel alltså. Den äldre spelar schack, vet att han önskade sig Tolikens böcker i fjol.

Mvh Cissi
 
Sv: PC-spel

å. tack..det såg spännande ut...det dumma är ju att det är svårt att testa spel innan man köper dom...o de är så jäklans dyra...har ingen som kan bränna åt mig heller :(
 
Sv: PC-spel

Jag tycker att det är kul för det finns en massa sidospår utöver det "stora" handlingen. Baldurs Gate I som jag spelade mycket tidigare var mer begränsat på så vis. Jag är en sådan som älskar att flumma ut och springa och skaffa massa fina saker, vapen, rustningar, pengar, mer än att driva handlingen framåt.
 
Sv: PC-spel

aa...allra speciellt när man får uppgradera sig själv o köra med nytt häftigt vapen eller så :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 168
Senast: Lobelia
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 644
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 274
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp