PCI eller PSI card?

Nyx

Trådstartare
Helt plötsligt så påpekar min dator vid start att ny programvara har hittats, kallat PCI eller PSIcard, hann ej riktigt se. Men det var en gul telefon brevid meddelandet?
Någon som vet vad detta är för något?
 
det känns som den hittade ett internt modem i datorn. har du internt modem på burken? har du installerat nåt nytt program på ett tag? ibland super programinstallationer sönder installerade drivrutiner.
 
Det ska finnas ett modem i datorn, fast jag har bredband.
Jag tog hem kazaa strax innan den började bete sig konstigt. :crazy:

Vad gör man?
Kan man ta bort modemet på något vis?
Kazaa har jag redan plockat bort, det förde bara en massa skit med sig.
 
ah, då fick du nog hem nån dialler med kazaa, och så letade den efter ett modem och hittade ditt.

för att ta bort modemet kan du prova att högerklicka på 'den här datorn', välj "egenskaper" och "hårdvara" och klicka på "hårdvaru hanteraren" (eller vad den nu heter). Leta rätt på modemet där (klicka på pluset vid "modem" och markera modemet), högerklicka och välj egenskaper. Längst ned i den rutan som kommer upp på "allmänt"-fliken kan du välja att inaktivera modemet. förhoppningsvis försvinner det då.

annars kan man öppna datorn och ta bort modemet fysiskt, vilket är det bästa om man ändå aldrig tänker använda det. om du tittar ibak på din dator finns det någonstans en kontakt som passar för telefonledningen (titta på kontakten som går in i din telefon, förhoppningsvis sitter det en sån liten fyrkantig kontakt där). ibland sitter det en dekal om att det är godkänt av post och telestyrelsen eller nåt där också. det är modemet. sen skruvar du upp datorn (på de flesta tar man bara bort ena sidan, men det finns lite olika modeller) och tar bort det kretskort som telefonkabelkontakten sitter på. fast i en sån här operation kanske det är bäst att man har nån som pillat i en dator med sig första gången. då kan man ju dessutom få lite annat utpekat för sig ifall man vill öka på ramminnet, byta grafikkort eller något sådant en annan dag.
:)
 
Ehrm.
Har en "styrenhet för hårddiskar" där jag kan välja mellan :
sekundär IDE styrenhet
primär IDE styrenhet
Intel(r) Ultra Ata storage controller

Det är det närmsta jag kommer hårdvara i min dator verkar det som.

Vad gör jag?
Antar att jag är helt fel ute.
:crazy:

*pucko*
 
vet inte riktigt vart du är. vad står det i titelraden på fönstret där du läser om IDE-styrenheter?

vad kör du för operativsystem?
 
Operativsystem?
Ja det var en bra fråga :crazy:

Jag tror jag ger upp,får nog ta ut någon som fattar mer än mig om datorer som kan kolla upp den här. (igen)

Men tack för din hjälp! :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 839
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Skaffade glasögon för ett drygt år sedan. Hade dragit länge på det trots att jag märkt att jag såg sämre på nära håll. Men så började...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Har precis börjat lugna ned mig efter den hittills sjukaste upplevelsen med pudeltanten. I måndags på kvällen, vid 19-tiden, blev hon...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Zanza
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp