PDF-filer på hemsida

Snuffsan

Trådstartare
Här och där lägger folk ut PDF-filer på hemsidor. Och min dator tvär-hänger sig. Inte alltid, men på en del sidor. Har pratat med bekanta som har samma problem på samma sidor.

Jag får upp pdf:en man kan inte ta mig därifrån. Varken backa eller klicka mig vidare. Kan inte klicka på krysset och stänga, och ctrl+alt+del ger "programmet svarar inte".

Vad är det som är fel? Varför är vissa PDF-filer ok och vissa bara skit?


Jag har ny dator, senaste acrobat reader och bredbandsuppkoppling.
 
Senast ändrad:
Sv: PDF-filer på hemsida

Vilken webbläsare har du?

Kan vara en idé att gå in i Acrobat Reader Redigera|Inställningar|Internet och ändra lite och testa dig fram för bättre resultat. Kanske ska du bocka av visa i webbläsare så öppnas den i Acrobat direkt istället.

Att det strular hos vissa kan bero på var dem har filen, kan ha för lite "bandbredd" så deras system kaikar ur när nån öppnar pdf-filerna.
 
Senast ändrad:
Sv: PDF-filer på hemsida

Det kan vara att den försöker uppgradera till senaste version.
Nästa gång den hänger sig. Tryck alt + tab och kolla om du har en acrobat till igång någonstans, om så är fallet alt tabba dig till den o tryck upgrade elr cancel
 
Sv: PDF-filer på hemsida

Jag har också detta problemet. För mig fungerar det mycket bättre om jag sparar ned pdf:en på hårddisken och öppnar den därifrån.
 
Sv: PDF-filer på hemsida

Man kan skapa PDF filer på olika sätt.

Kan vara så att en del PDF filer är lite felskapade och när Adobe Reader försöker köra igång det i din webbläsare så blir det för mycket för den.

Det bästa är att du ladda ner den och öppnar den med Adobe Reader och inte via webbläsaren och Adobe Reader.
 
Sv: PDF-filer på hemsida

Det var ju det jag skrev att jag gjorde...
 
Sv: PDF-filer på hemsida

Japp och jag rek det åxå :)

Det var så jag menade.
 
Sv: PDF-filer på hemsida

Det finns ett annat program som heter Foxit Reader som jag hellre använder än acroat reader för att öppna pdf:er. Den är MYCKET snabbare att öppna etc. VeteFAN vad Adobe har gjort med sin.. den är ju så jävla slö att öppna! Testa iaf att installera den den kanske fungerar bättre!

Om du inte hittar den så pm:a!
 
Sv: PDF-filer på hemsida

ibland kan det vara så enkelt att du varit ivrig och bläddrat bland sidorna och då missat att acrobat öppnat en fråga till dig bakom alla sidor, och då går den inte vidare utan att du svarar...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 920
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler Har under lång tid ej kunnat ladda ner PDF-filer på min dator, det kommer bara genast upp en ruta där det står Internet Explorer har...
Svar
7
· Visningar
1 768
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 653
Senast: mmbot
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp