Pedigree pal

G

glee

Nån som ger det till sin hund?
Jag har fått höra både att det är jättebra och att det är jättedåligt.. Hade tänkt byta till det men nu när det var en som sa att det var så dåligt så vet jag inte.

Det skulle spara pengar iaf, nu har jag eukanuba som kostar 189:- för 3 kg, pedigree kostar ca 210 för 15 kg.. Men kvalitén är ju viktigare än priset, så därför vill jag veta vad ni tycker om pedigree.
 
Jag hade Pedigree (för 100 år sen typ...) till min hund och hon blev väldigt dålig i pälsen av det! Hon älskade fodret, och mådde bra i magen, men vi bytade då till Lamm & Ris och då blev hon jättefin!

Nu har ju fodret ändrats och min man köpte en liten säck till vår blandras att ha som godis och han är ju alldeles tokig i dom där duobitarna! Men om fodret är bättre än förr eller om min hund var ett rent individuellt fall vet jag inte!

Däremot Eukanuba är min Jack Russell uppfödd på (snart 15 år) och det har verkligen varit ett kanonfoder till henne. Samtidigt har jag hört av många att även det skulle vara dåligt!

Beror ju givetvis kanske vad man har sina hundar till. Men min Jack Russell var alltid med mig ute när jag red som ung och hon klarade sig jättebra på Eukanuban. (Den som var för högpresterande hundar)

Och med tanke på att hon snart är 15 år så kan ju inte fodret varit helt kasst! :D
 
jag hade pedigree till mina innan och det är ett ganska värdelöst foder. när de bytte till "en ny, bättre formula" började mina hundar bajsa rött p g a alla färgämnen så då bestämde jag mig för att byta till lone star. vips så var mängden avföring halverad, färgen och konsistensen på avföringen betydligt mer normal. det finns en anledning till att priset är så lågt, och det är de billiga ingredienserna. nej, behåll ditt foder om det funkar, eller byt till ett annat kvalitetsfoder.
 
Ok. Tack för svaren :)

Jag tycker Eukanuba funkar bra så det kanske bara är dumt att byta. Det blir egentligen inte så dyrt, hon äter ju bara 3 dl om dagen :smirk:
 
Du kan ju dessutom köpa eukanuban i 15-kilossäck så blir det billigare. Själv har jag precis bytt från eukanuba till Nordic färskfoder. Hunden som aldrig gillat att äta rusar numera till matskålen och tycker att vårt kök helt plötsligt vore värt en stjärna (minst) i hundarnas Guide Michelin - och pälsen och magen är jättefina.
 
Ja, det ska jag göra. Då får man ju 11:e säcken gratis :)
Jag köpte en 3-kilossäck senast men hon kryssade i att det var 15 kg på bonuskortet :)
 
... började mina hundar bajsa rött

Av vilken utav sorterna?

Som jag har förstått så finns det två stycken olika utav den nya typen...kyckling & ris...samt oxkött & grönsaker.Vilken är det de blir dåliga i magen av eller är det bägge sorterna?

Själv har jag använt Pedigree Pal Active i kombination med kokat ris,Vov eller Pedigree Pal burkmat,rapsolja och foderjäst.Hundarna superfina!
 
Jag har Nutro till mina hundar och jag tycker att det funkar bra.
Det är rätt dyrt (ca 400:- för 15kg, beroende på sort), men billigare än Eukanuba.
:)
 
Det är iaf 100:- billigare, då man sparar ganska mycket :)

Nutro innehåller ju torkade alger, visst är det det som innehåller vitamin B12? :confused:
 
om jag inte minns fel så var det oxköttsvarianten. men nu när jag har något att jämföra med, så ser jag att labbens skitar är mycket fastare och båda två har fått tåligare magar. och schäfern matvägrar aldrig längre. listan kan göras lång över positiva egenskaper. hur som helst skulle jag aldrig byta tillbaka.
 
Jodå jag har också prövat Lone Star...så jag vet att det är ett bra foder. ;)
 
jag hade pedigree till min hund förut..men det funkade inge bra för honom han tunnade ur sóm bara den på kort tid..så man säg revbenen :( inge kul....
så jag rekomenderar den inte..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 044
Senast: tuaphua
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 057
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 594
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp