Bukefalos 28 år!

Pendla på två håll - snart ohållbart

kolblakkur

Trådstartare
Jag bor i en hyfsat stor stad, centralt. Jobbar i en närliggande ort. Det tar mig runt 20-30 minuter dit med kollektivtrafiken. Kanon med andra ord. Dock så har jag hästarna lite längre bort... :angel: 2,5 mil. Det tar 20 minuter med tåget sedan tar det 20-25 minuter på cykel. Jobbet ligger söderut och stallet ligger mer åt nordost :crazy: I nuläget är jag bara i stallet 3 dagar i veckan, max 4. Detta räcker inte för mig känner jag :( Detta är pga pendlingen. Jag kan skaffa körkort men då känner jag att det blir en alldeles för dyr historia. Kommer att betala runt 3500:- för stall, foder, strö och hage i månaden :eek: Skulle det bli bensinpengar på detta så blir det alldeles för dyrt enligt mig. För 3500:- får jag en bra stallplats som är central. Problemet? Tja, mitt val av ras :angel: ,att jag vill ha lååång utevistelse samt skogen i närheten. I denna kuststad finns inte skogen förrens efter just dessa 2,5 mil :( Eftersom jag kör med inriktning trav och brukskörning lockar inte ridbana och ridhus... I stallet jag står nu har jag 60 (!!!) mil körvägar.

Hur skulle ni gjort?
 
Sv: Pendla på två håll - snart ohållbart

Du har väl egentligen svarat på din fråga själv! Vi är många som har besvärligt med pendling (jag reser själv 80-100 dagar om året) och får problem med att få fritiden att räcka till. Pendlar dessa dagar mer än 200 km enkel resa!
 
Sv: Pendla på två håll - snart ohållbart

Med tanke på att du knappt kör pållarna så ofta så är väl svaret givet. Tömkörning kan ske på vilken gräsplätt som helst.
Du kan ju flytta dem sen när du börjar köra dem mer. Hästar mår inte illa av att flytta.
 
Sv: Pendla på två håll - snart ohållbart

Jag hade flyttat närmre stallet så det bara blev pendling till jobbet! :angel:

Nu har ju jag turen att ha hästarna hemma, så jag pendlar bara till jobbet.:bump:
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 415
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 629
Senast: EmblaAsk
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 988
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp