Pendlande temp tik 62 dygn

MINDY

Trådstartare
Ang valpning o temp.
min tik ska vara beräknad till idag, hon bäddar piper stimmar runt och äter inte knappt. Fått ihenne en korv o lite skinka. Har pratat med veterinären som gjorde UL på henne . Hon säger att jag skahålla koll på tempen from. Idag. Och gjort det. Imorse vid 9 tiden 38.2 senarevid 12.00 va den på 37.7 vid 17.00 va den 37.5 sen nyss vid 18.30 va den höjd igen till 37.9 .
va säger det?
hon är mycket trött o slö och vill inte knappt gå ut.
hontömmer magen enormt mycket idag och tre ggr inne. (Hon skäms som bara den):( men säger åt henne att de är ok. Hon villvara nära o sova. Svårt o få en chihuahua som alltid i mitt knä o vilja va i valplådan.
de är våran förstakull ihop så är lite nervös över allt. Vill bara ha lite lugnande kommenter som förklarar lite vad som pågår i min älskade MINDY.
känns som jag inte räcker till... tacksam för svar. Kram o puss matte .
 

Bifogade filer

  • FB74F9FD-1779-4C2B-ADA8-7291DB1B0F8D.jpeg
    FB74F9FD-1779-4C2B-ADA8-7291DB1B0F8D.jpeg
    313,5 KB · Visningar: 90
Inte så lugnande kommentar tyvärr, har en bekant som föder upp chihuahua och hon har väl behövt snitta varannan tik. Det är nåt man ska ha i bakhuvudet att just chihuahua är en ras med hög andel kejsarsnitt så att man är beredd att åka in om det skulle tillstöta komplikationer.
Temp kommer jag inte ihåg på rak arm men kommer ihåg att det stämde bra med Nessies valpning. Nån som föder upp har säkert koll.
 
Inte så lugnande kommentar tyvärr, har en bekant som föder upp chihuahua och hon har väl behövt snitta varannan tik. Det är nåt man ska ha i bakhuvudet att just chihuahua är en ras med hög andel kejsarsnitt så att man är beredd att åka in om det skulle tillstöta komplikationer.
Temp kommer jag inte ihåg på rak arm men kommer ihåg att det stämde bra med Nessies valpning. Nån som föder upp har säkert koll.
Tack för svar☺️
 
Är valplådan inte en trygg zon så förstår hon inte att hon ska vara där. Prova flytta den och ha den så att ni är nära, annars går det ju bra att flytta dit valparna efter valpning.
 
Är valplådan inte en trygg zon så förstår hon inte att hon ska vara där. Prova flytta den och ha den så att ni är nära, annars går det ju bra att flytta dit valparna efter valpning.
Ja de är ju sant de . Asså hon typ lägger sig under sängen på en madrass jag har där 😂 hon har aldrig legat där innan.
 
Tempen ska gå ner o stanna nere, bäddande,hässjande mm kan pågå i 1 dygn, börjar hon däremot krysta o det inte kommer ut något eller bara kommer ut en blåsa o så händer inget mer är det bråttom till vet, eftersom att det är kväll o jour nu så hoppas jag att du kollat upp vilket djursjukhus som har öppet och hur du ska ta dig dit o gärna i vems sällskap.
 
Tempen ska gå ner o stanna nere, bäddande,hässjande mm kan pågå i 1 dygn, börjar hon däremot krysta o det inte kommer ut något eller bara kommer ut en blåsa o så händer inget mer är det bråttom till vet, eftersom att det är kväll o jour nu så hoppas jag att du kollat upp vilket djursjukhus som har öppet och hur du ska ta dig dit o gärna i vems sällskap.
Japp har Kontakt med vetten och har bil o allt är redo . ☺️
 
tempen va nere på 36.3 imorse. Men nu vid 13.00 är den påväg upp igen 37.7 vad betyder det?
 
Du kan inte prata med din hunds uppfödare? Denne vet ju förhoppningsvis hur valpningen har fungerat för din tiks mamma och kanske även andra nära släktingar. Hur temperaturen ändrats mm.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 686
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp