pendlarbil

Myzan87

Trådstartare
Ska i höst börja pendla och kommer en körsträcka på ca 12mil varje dag. Och jag skulle behöva en nyare billigare bil rent bränslemässigt. Min gamla volvo kommer jag ha kvar för att dra transport.

Så mina krav är
  • Bränslesnål, bensin eller diesel kvittar.
  • Kombi
  • Driftsäker, inte några större brister som växellåda går sönder efter 5000mil osv.
  • Gärna sköna att köra
Har varit inne på kia och audi. Sen kom jag inte längre. Miljöbil funderar jag också på och kia finns som miljöbil.

Erfarenheter? Andra alternativ?
 
@Jeffery fast det är ju det jag tittar på :) ;) Det är bilmodeller jag behöver hjälp med. Och kombi är ett måste för att hunden ska ha någonstanns att åka.
 

Liknande trådar

Fordon Ok har fått till mig att jag nu måste välja ny bil i jobbet. Jag är i grund och botten väldigt ointresserad av bilar. Har inga direkta...
Svar
19
· Visningar
1 561
Senast: Snubbelfot
·
Fordon Har en Audi A4 -09 som jag älskar! Den har allt och mer därtill, skön att köra, säker på vägen, och drar väldigt lite. Kanonbra...
2
Svar
20
· Visningar
1 897
Äldre Jag letar ny bil och skulle vara tacksam för lite input! Jag har 12 mil tor mellan jobb och hem dit jag reser 3-4 dagar per vecka, så...
Svar
14
· Visningar
1 575
Senast: Liran
·
Äldre Jag har ett tag funderat på att köpa en ny bil. Tidigare har jag p.g.a. hundbur varit tvungen att ha en kombi men nu är hunden såld och...
2
Svar
30
· Visningar
2 665
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp