Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Läste på TPHs hemsida att det skall hållas en Reiningtävling i Europa med 150.000 euro i prispengar. Är det bra eller dåligt att summorna ökar? Vad tycker ni?
Precis som Malin tycker jag att pressen på hästerna lätt blir för stor. Tittar man på inridningsålder, träningsprogram och hållbarhet på de flesta Amerikanska och Kanadensiska reininghästar så blir man lätt mörkrädd. Å andra sidan går det inte att hälla sponsrade sadeltvålar och fordersäckar i bensintanken på väg till/från tävling, så lite pengar är alltid trevligt.
Jag tycker att det är bra att de ökar. Men det hade varit bättre om det var mer utspritt, alltså att det fanns en del prispengar på alla större tävlingar och inte skyhöga på några få..
Tyvärr blir väl pressen på hästarna större, men sålänge vi inte tillåter tävlingar på tvååringar så skyddar vi dem lite i alla fall.
Hundavel & Ras
I avelsdiskussioner kommer det ofta upp att man inom vissa raser behöver vara särskilt noga med linjer. Ibland behöver man vara särskilt...
Juridik & Ekonomi
Jag har inga egna barn. Är gudmor till mitt syskonbarn som nu är vuxen med egna barn.
På makens sida finns flera syskonbarn som oxå har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.