Bukefalos 28 år!

Pengar till klubben

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som har något bra förslag på hur man kan tjäna pengar till sin klubb. Vi är en ideell klubb som ska bygg en egen ridbana och behöver en hel del pengar till det. Kom med förslag!!! :idea:
 
Att få klubbmedlemmarna att sälja saker kanske kan fungera bra. Det som har funkat bra hos oss har varit julkalendrar, lax och strumpor. Kläder har inte varit någon hit...
Studiecirklar och kulturarrangemang kan ge pengar från SISU, pengarna kan nog inte användas till bygget av ridbanan, men ni kan kanske kan använda de till andra saker och spara pengar som ni kan använda till banan...

Hur stor klubb är ni? Bara privatryttare eller ridskola?
 
laga saker å sälja?

låta barn rida för en penge?

göre ett show folk kan titta på å ge bidrag?

göre jobb hos folk i trädgårdar?(behövs alltid)

sitta barnvakt?

hundvakt?
 
Anordna en egen tävling, t.ex. hoppning, dressyr, bruksridning, ridtipsstig, o.s.v..
Sälj korv och fika.
 
Finns mycket att göra men en del saker kräver mycket samordning och hjälp från medlemmarna. Man kan;
ha barnridning (tex i samhället eller marknader, vissa dager på klubben, bjuda in dagis osv..)
familjedagar med fika försäljning där vissa får baka, sälja osv.,
ragga sponorer,
lotterier (kräver oftast mycket jobb),
söka stipendier eller fonder,
hjälpa tex den lokala musikföreningen vid deras arrangemang mot betalning givetvis,
anmäl er till större arrangörer så ni kan hjälpa dem med deras arrangemang,
sälj fika på skyltsöndag, eller hemma gjorda kransar, tomtar osv,
tävlingar,
tjata på kommunen,
tigg pengar :angel:
sälj gödsel,

kommer inte på mer nu. Men man måste prova alla möjliga och omöjliga sätt, vissa saker ger mer jobb än man vill lägga ner man lär sig efter resans gång. Lycka till:
 
Clearronder hoppningar och dressyrer.
Loppis
Bytardag, alla tar med sig urväxta kläder, häst saker de inte längre använder så säljer man detta och klubben tar 10% av föräljningssumman på varje sak.
Bjud in många "nybörjare" som inte är fullt utrustade ännu och vill köpa billig utrustning.

Bingolotter
Reselotter
och alla andra möjliga lotter
 
Riksidrottsförbundet, RF, ger bidrag till klubbar för nyanläggning eller upprustning.
Min klubb kontaktade företag i omgivningarna och fick ihop en lång sponsorlista som nu sitter vid ridbanan. Detta blir ju därmed även en liten reklamplats för företagen.
Och, när det gäller en liten förening får man självklart räkna med ideellt arbete.
Vår klubb har knappt 50 medlemmar och anlade för några år sedan en ridbana - det gick!
Lycka till!
 
Packa kassar i affären när det är "storhandelskväll". Min dotter och hennes kompisar har mer eller mindre packat sig på träningsläger!

Inför storhelger blir det oftast långa köer i kassorna. Föreningar får då tillstånd att sätta upp insamlingsbössor vid kassorna och hjälpa kunderna med packningen så att kassaköerna flyter på snabbare. Kunderna tycker det är trevligt med ungdomar som engagerar sig och är beredda att jobba för det de vill ha + att de uppskattar att slippa köa så länge och tycker det är värt en slant. Det behöver inte kosta något för affären att prova. Vill de ha egen PR kan de ju tex förbinda sig att dubbla beloppet eller bjuda på fika, men vill man ha möjlighet att komma tillbaka är det nog bättre att inte ta betalt av affären! Det enda de behöver göra är att instruera kassörskorna att se till att kundernas kassar kommer före varorna! Klubben får bra PR, kan kanske värva nya medlemmar och kan förhoppningsvis tjäna hyfsat med pengar. Även lite yngre medlemmar kan göra en stor insats, men det krävs förstås vuxna ansvariga på plats och instruktioner i packteknik...

Tips: "Beta" gärna insamlingsburkarna med en trevlig blandning som innehåller 20-or och guldpengar innan ni börjar! Gör snygga anslag med lite info om klubben och vad ni tänker använda pengarna till. Skaffa penningrör att sortera pengarna i så ni slipper betala avgift för inväxling på banken. Och se till att minst 2 vuxna tar hand om och räknar pengarna direkt så det inte är någon risk för skitsnack om svinn...
 
Hej! Som sagt packa kassar i butiker vid julrushen osv är en bra sak! Äve hjälpa till när butiker har inventering ett bra sätt att tjäna pengar på!
Men sök bidrag stipendium och allt möjligt!
Lycka till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 277
Senast: Wingates
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
577
  • Artikel
Dagbok Shit vad jag hållt på velat om jag ska köpa ut min bror eller ej. Haft supermegaångest. Men landade till slut i att det är alldeles för...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 773
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp