psychogrrl
Trådstartare
Idag när jag kom ut till pålle var han alldeles svullen i snoppen. Ingenting i skapet och inget på magen. Jag blev orolig och ringde direkt veterinären, som inte svarade utan jag fick lämna svar på mobilen.
Efter en del om och men fick jag tag på henne lite senare och hon sa att han råkat ut för penisfraktur, alltså att han "brutit" snoppen och den då blivit blodfylld. Eftersom han kan ta in och ut snoppen så skulle vi vänta tills tors (eg. 2-3 dgr, men eftersom det är påsk blev det tors) och om det då inte blivit bättre ge finadyne el.dyl. Om man gav det nu kunde det förvärra blödningen.
Nåt jag glömde fråga var hur mycket han ska röra på sig? Han rör sig ju en del i hagen (lösdrift), men förutom det, ska jag ut och gå med honom?
Frågan är ju också hur fan han lyckats?!
Han skaftar aldrig ut erigerad penis, speciellt inte vid lek. När han har ute den helt då är han (och snoppen) helt avslappnad. Kan det bli även när snoppen är indragen? Jag tycker ju risken borde vara större för hans hagkompisar, som är unghingstar som skaftar ut erigerat lite då och då, även vid bus...
ja, någon som har något att berätta om tillståndet?
Efter en del om och men fick jag tag på henne lite senare och hon sa att han råkat ut för penisfraktur, alltså att han "brutit" snoppen och den då blivit blodfylld. Eftersom han kan ta in och ut snoppen så skulle vi vänta tills tors (eg. 2-3 dgr, men eftersom det är påsk blev det tors) och om det då inte blivit bättre ge finadyne el.dyl. Om man gav det nu kunde det förvärra blödningen.
Nåt jag glömde fråga var hur mycket han ska röra på sig? Han rör sig ju en del i hagen (lösdrift), men förutom det, ska jag ut och gå med honom?
Frågan är ju också hur fan han lyckats?!
ja, någon som har något att berätta om tillståndet?