Penna att signera böcker med?

bettysmatte

Trådstartare
Jag ska sitta och signera böcker (förhoppningsvis, OM någon vill köpa :nailbiting: ) på en julmarknad snart. Men vad behöver jag för penna till detta? Någon som har något förslag? Inga värstingpennor för flera hundra kronor dock - tack.... :p !
 
Jag ska sitta och signera böcker (förhoppningsvis, OM någon vill köpa :nailbiting: ) på en julmarknad snart. Men vad behöver jag för penna till detta? Någon som har något förslag? Inga värstingpennor för flera hundra kronor dock - tack.... :p !

en som ar bekvam att halla i sa att du inte far kramp nar du signerar din 700:de bok. Go in i en affar och kann pa pennor, vet ja. :)
 
en som ar bekvam att halla i sa att du inte far kramp nar du signerar din 700:de bok. Go in i en affar och kann pa pennor, vet ja. :)
:D Finns ingen affär här omkring där man kan gå in och känna på pennor, utan jag kommer att behöva beställa om det är något speciellt som jag ska ha.....
 
Vill du ha kulspetspenna? Jag är rätt kräsen om jag ska skriva mycket, favoriten sedan många år är en typ av reklampenna som numera är svår att få tag på. Tur jag har smunkat på mig ett lager från en tidigare arbetsgivare.

Annars hade jag nog haft ett par att byta med, gärna en med gummi på skaftet (t ex Pilot Supergrip) så du inte får ont i fingerleden som vilar mot pennan.
 
Vill du ha kulspetspenna? Jag är rätt kräsen om jag ska skriva mycket, favoriten sedan många år är en typ av reklampenna som numera är svår att få tag på. Tur jag har smunkat på mig ett lager från en tidigare arbetsgivare.

Annars hade jag nog haft ett par att byta med, gärna en med gummi på skaftet så du inte får ont i fingerleden som vilar mot pennan.
Jag vill nog helst ha en "bläckpenna" (vet inte om de heter så?), men det är ju viktigt att den inte blöder igenom papperet, etc.

Alltså, det är nog verkligen inget problem med att jag kommer att få ont i fingrarna. Jag räknar med att MAX sälja kanske 10 böcker/dag som jag sitter på julmarknaden.... :D Så att pennan skriver snyggt är den viktigaste egenskapen!
 
Jag vill nog helst ha en "bläckpenna" (vet inte om de heter så?), men det är ju viktigt att den inte blöder igenom papperet, etc.

Alltså, det är nog verkligen inget problem med att jag kommer att få ont i fingrarna. Jag räknar med att MAX sälja kanske 10 böcker/dag som jag sitter på julmarknaden.... :D Så att pennan skriver snyggt är den viktigaste egenskapen!

Ah, jag är ingen fan av bläckpennor, jag tycker de är jobbiga att inte få att blöda igenom och jag kan för mitt liv inte skriva läsligt med bäck :) Där har jag inga bra tips, men jag utgår från att det finns olika gummigrepp även på dessa. Jag tror på att beställa hem ett par olika att byta mellan, om det blir många att skriva namn i.
 
Da skulle jag nog bestalla *FLERA* (du behover verkligen kunna skriva din signatur, och ett litet personligt meddelande till ... ungefar 700 personer om dagen. ;) ... because ... what if?) och jag skulle formodligen valja flera gel-pennor eftersom jag varit med om att de inte fungerar sa bra som de borde. OCH en eller ett par "ball point" pens ocksa, just in case. Alla med en "gummi" eller vad det ar, men skon att halla i och lite tjockare dar man haller.
 
Jag tycker det verkar vara så individuellt vilka pennor man trivs med. Du har ingen penna hemma som du trivs med och kan utgå ifrån? Sen beror det på papperskvalitén också. Har du ett ex av boken som du kan offra sista sidan i så kan det vara en poäng att testa lite kladder där i.

Min handstil går från ful till gräslig om pennan är för torr t.ex. (blyerts är en mardröm). En vän till mig insåg att han behöver pennor med tyngd i och gick över till reservoarpennor. Det är olika.
 
Som flera andra säger är det högst individuellt vad man trivs med. Både när det kommer till storlek/grepp på pennan men också hur 'trögt' pennan rör sig mot materialet och hur fort den släpper 'bläck'.

Skall jag skriva fort och mycket vill jag ha en penna med mycket låg friktion och hög släppning av bläck, så att jag kan skriva mycket och fort. Men då kan jag inte pausa för då riskerar det att blöda igenom.
 
Ballograf epoca! Den är överlägset bäst på mitt jobb och som sekreterare har jag gått igenom en hel del pennor 😅 Bekväm för den är lite tjockare i designen, bläcket är svenskt arkiv-märkt så bleknar inte och den är väldigt jämn när man skriver, inga problem med plumpar eller plötsligt bleka partier. Dessutom kan man köpa refill som är enkel att byta :up:
 

Bifogade filer

  • 10308_1.png
    10308_1.png
    11,6 KB · Visningar: 75
Ballograf epoca! Den är överlägset bäst på mitt jobb och som sekreterare har jag gått igenom en hel del pennor 😅 Bekväm för den är lite tjockare i designen, bläcket är svenskt arkiv-märkt så bleknar inte och den är väldigt jämn när man skriver, inga problem med plumpar eller plötsligt bleka partier. Dessutom kan man köpa refill som är enkel att byta :up:

MEN ... den ser ut som om den skulle kunna bli hal om man ar varm, eller kanske nervos, nar man skriver.
 
Ballograf epoca! Den är överlägset bäst på mitt jobb och som sekreterare har jag gått igenom en hel del pennor 😅 Bekväm för den är lite tjockare i designen, bläcket är svenskt arkiv-märkt så bleknar inte och den är väldigt jämn när man skriver, inga problem med plumpar eller plötsligt bleka partier. Dessutom kan man köpa refill som är enkel att byta :up:
Tack för ett konkret tips :) !
 
Jag tycker också Ballograf Epoca är bra att skriva med. Arkivbeständigt bläck och bra kvalitet på funktionen i kulspetsen.

Arkivbeständigt kan du se på märkningen, men det är kvaliteten på bläcket. Finns godkända billiga pennor som är dåliga "skrivmässigt". Min erfarenhet är att Ballografs patron är pålitlig.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Kultur Jag läser mycket böcker (främst fantasy och romance), och har under flera år använt Goodreads för att spara vilka böcker jag vill läsa...
2
Svar
23
· Visningar
1 147
Senast: Badger
·
Hemmet Jag har väldigt mycket böcker. Jag älskar faktiskt att ha väldigt mycket böcker. Men jag bor litet och jag vet faktiskt inte hur jag ska...
2
Svar
36
· Visningar
1 254
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp