Pensionssparande

Philosophia

Trådstartare
Jag är lite sent ute med att ändra mitt pensionssparande efter att avdragsmöjligheten har sänkts. Vad ska man välja istället - kapitalspar pension eller investeringssparkonto? Jag fyller 40 år i år och tänker väl arbeta i 25-30 år till åtminstone.
 
Banken rekommenderar investeringssparkonton, iaf till mig och min sambo. Jag kör på med samma fond jag har i tidigare pensionskontot, är för lat för att sätta mig in i det hela ytterligare.
Om man inte är för lat så finns/fanns en fantastisk tråd, här på senior tror jag, om sparande och hur man kan tänka.
 
Banken rekommenderar investeringssparkonton, iaf till mig och min sambo. Jag kör på med samma fond jag har i tidigare pensionskontot, är för lat för att sätta mig in i det hela ytterligare.
Om man inte är för lat så finns/fanns en fantastisk tråd, här på senior tror jag, om sparande och hur man kan tänka.

Tack för tipset! Jag snokar rätt på den. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 050
Senast: FrDrake
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Det kom en ny kollega till mig i tisdags. Hennes första mening var: Ni är också gammal. Hur gammal är ni"? Lite udda. Särskilt som hon...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 919
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 161
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp