Bukefalos 28 år!

Pepptråden 2013

LindgrenV

Trådstartare
Det finns en irriterad-tråd, en glad-tråd, en just nu-tråd, en beachtråd och en hel drös med personliga trådar som folk startar. Men ingen pepptråd. Jag läser en hel del trådar, och det är tydligt att det inte bara är jag som har det jobbigt just nu. Därför tänkte jag att en ren pepptråd kan vara bra. En pepptråd som inte går ut på att vi ska peppa varandra till att spara eller springa, utan peppa till att orka. Peppa varandra att ta sig ur soffan eller sängen, peppa varandra till att laga middagen själv i stället för att stoppa handen i en godispåse som ersätter två av dagens tre måltider, peppa varandra till att diska sin tallrik och tvätta sina byxor. Peppa till att ta sig ut från sitt hem och se solen, känna vinden. Helt enkelt - peppa varandra till att ta tag i våra liv, bit för bit.

Who's with me?
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag är på :)

Behöver ändra min vardag drastiskt. Står inte ut att leva detta liv längre och det har jag inte gjort på länge, men jag har ingen i min närhet som kan stötta upp mig när jag faller :(

Så denna tråden är nog precis vad jag behöver där vi alla kan stötta varanda till en bättre vardag.

Mitt liv är kaos och det som håller mig över ytan är mina barn och djur.
 
Sv: Pepptråden 2013

Härligt :banana:

I morgon ska mamma komma och hjälpa mig att städa upp lite i lägenheten. Jag är en sån där som vill ha kontroll, och det visar sig tydligt i hur det ser ut hemma. Stökigt = ingen kontroll, rent och prydligt = kontroll. Jag har under en veckas tid lyckats se klart hela 6 säsonger av Grey's anatomy. Vilket betyder att jag lagt ned totalt 96 timmar av veckans 168 timmar på att ligga i soffan och se på TV. De promenader jag gjort har bestått av att gå till ICA för att köpa skräpmat. Varav skräpet från maten har fyllt mitt vardagsrumsbord. Jag har inte bäddat sängen på två veckor, det ligger kläder överallt, disken bygger torn i köket och jag ser ut som ett vrak. Yey me.

Mitt liv är också kaos. Och det som håller mig över ytan är mina katter. Jag har ingenting annat just nu. Ingenting. Jag är extremt ensam och har inget liv. Så i morgon ska jag skaffa mig ett liv. Jag ska städa min lägenhet och jag ska... Laga mat riktig mat! Det är morgondagens uppgift.

Vad ska du göra i morgon?
 
Sv: Pepptråden 2013

Just nu är jag på jobbet, har rast för tillfället. Efter det ska jag på samtal med min psykolog. Får se hur det går det, lite kaos på behandlingsområdet just nu.
Sen är det stallet och pussa på pållen en stund och sedan är det dags att hämta barnen från dagis. Kanske ta oss ut på en promenad. Det skulle jag må bra av. Om min man är hemma när jag ska till stallet så tänker jag cykla dit. Jag motionerar typ inget alls för tillfället. Har så mycket annat så jag orkar inte. Men kom ut en timma i lördags. Sen blir det ju lite aktivitet i stallet med även om jag inte rider.

Kanske kunde vi köra en matdagbok här? Så kanske man håller sig i skinnet och får inspiration av varandra vad man kan äta :)
 
Sv: Pepptråden 2013

Tycker det låter som att du verkligen ska kämpa för din promenad idag! Prioritera den :)

Ja det tycker jag låter som en bra idé, och kanske skriva den även när det går uselt, så man kan peppa för att förändra? För jag äter verkligen superdåligt när jag inte är med i leken riktigt :o
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag är med.
Osäker på att göra det till en matdagboks-tråd bara. Det finns en tråd om vad man äter och det känns som att det kan bli väldigt mycket fokus på maten annars, i den här tråden. (För vi är väl några stycken som kanske inte har den absolut mest 'normala' inställningen till mat.?)

Jag ska också börja ta tag i mitt liv så smått imorgon. Gå upp senast 09, promenera 6km och kolla på tv absolut max 3h sammanlagt.
(Har spenderat ca 10h om dagen senaste veckorna framför tvn.)

Och få lite plugg gjort, när jag ändå inte får sitta framför tvn!
 
Sv: Pepptråden 2013

Man skulle ju kunna göra så att man skriver "idag har jag ätit bra/dåligt/normalt/lite/mycket" om man vill, och vill man skriva exakt så skriver man i vad man har ätit-tråden? :idea:

Jag har precis kravlat mig ur sängen, det är bra att ha katter som blir till pain in the ass varje förmiddag om jag inte kliver upp. Jag fodrar ena katten kl 5 varje morgon för då är han hungrig, sen sover jag ett par timmar till men sover jag för länge blir han jobbig igen :angel:

Om tre timmar kommer mamma hit och hjälper mig städa, fram till dess ska jag börja städa. Sedan vet jag inte vad jag ska göra, faktiskt.
 
Sv: Pepptråden 2013

Good thinking :)

Jag har all in ätardag för att bli av med så mycket som möjligt till imorn. Annars fortsätter jag bara. Så 'sista' dagen helt utan krav..
 
Sv: Pepptråden 2013

Man skulle ju kunna göra så att man skriver "idag har jag ätit bra/dåligt/normalt/lite/mycket" om man vill, och vill man skriva exakt så skriver man i vad man har ätit-tråden? :idea:

Det var precis så jag tänkte :)
Man behöver ju inte skriva upp varenda sak man stoppar i sig.

Det gick rätt så bra hos psykologen, och även på jobbet.
Vi kom fram till en del vettiga saker idag så nu känns inte behandlingen katastrof längre.

Nu ska jag cykla till stallet, ca 4 km dit så jag nöjer mig med 8 km cykling som motion idag. Jag har inte cyklat på evigheter så lär vara slut efter det.

Har gått skit med maten idag rent ut sagt. Har inte lyckats äta någonting :(

Även pengakontot fick sig en rejäl smäll idag när jag shoppade innan idag trots att jag skulle låta bli. Har råd med det men hade inte behövt köpa den dyraste jackan som existerar.

Nu ska jag till stallet och pussa på hästen, så kanske det känns lite bättre sen.

Ska försöka orka laga något vettigt till middag sen och även orka tvätta en maskin. På något vis så känns det sistnämnda som att bestiga ett berg..
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag hade gjort som Shetlandskusk sa, lämna tillbaka och köp en billigare! Även om du har råd så blir det en push för sinnet att välja det billigare! :)
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag har ätit helt okej idag! Inte regelbundet men en normal mängd och vettig mat.

Jag har fått städat i lägenheten (mamma och jag städade), jag har handlat och jag har tittat på Grey's Anatomy. Det har varit min dag. Jag skulle ha pluggat men det gjorde jag inte.
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag bytte upp mig ett snäpp, den gick på 3300 kr :o

Åh, hjälp! Det finns verkligen mycket billigare och lika snygga alternativ. Jag hittade faktiskt min fuskskinnjacka i Ullared för 199 kr :). Den ser inte det minsta "plastig" ut, och jag får många komplimanger för den. Nu behöver du ju inte vara extrem som jag ;), men helt klart borde du kunna hitta en snygg jacka för en tredjedel av det du betalade!
 
Sv: Pepptråden 2013

Låter som en helt okej dag ändå :)
Och matmissbrukaren, härligt att det gick okej hos psykologen!

Min dag har varit som jag väntade mig, bara degande och ätande. Less att jag kommer ha rostbröd kvar imorn, men har iaf bestämt mig för att även om maten går dåligt imorn så ska jag fortfarande gå upp i tid, komma ut på en promenad och göra två st skoluppgifter (eller fler, för all del).

Hemskt gärna ta mig till gymmet också, men det är okej om det blir på onsdag.
 
Sv: Pepptråden 2013

Det är bra att du har en plan :banana:

Matmissbrukaren: Det låter som att du har haft en helt ok dag ändå? Eller hur? :)

Jag tror jag ska gå ut på en liten kvällspromenad faktiskt :banana:
 
Sv: Pepptråden 2013

kl

Jag sprang 6 km idag fastän jag i början var inställd på att jag inte skulle orka det.
Faaasiken vad jag kämpade! Började nästan grina flera gånger, även fast jag sprungit samma sträcka flera gånger så var den extra jobbig idag pga den gassande solen! Men! I MADE IT!
 
Sv: Pepptråden 2013

NICE! Bra pannben att palla med hela sträckan :D

Jag hoppas jag kan bygga lite pannben att göra det jag vill. De roliga sakerna. Träna, rita, läsa, spela tv-spel. Gå på konserter. Och att ta tag i det som egentligen inte är så jobbigt. Som skoluppgifterna. (Städningen får vänta ett tag till.)

Dags att försöka prioritera om till saker jag mår bra av. Inte bara halvt existera.
 
Sv: Pepptråden 2013

Kan jag bara hitta en minst lika snygg så kan jag byta. Får kanske ta mig en tur till stan imorgon och kika.
Denna är dock i äkta skinn, supermjuk och ja, allt som äkta läder är..

Det är vansinnigt mycket pengar för en jacka men mitt problem är lite att hittar jag något jag gillar så spelar det ingen roll vad det kostar, jag köper det ändå :meh:
 
Sv: Pepptråden 2013

Helt sant, det borde jag. Åker in till stan imorgon och tar mig en titt och ser om det finns något likvärdigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 485
Senast: Niyama
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 352
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 279
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 145
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp