Perfekta klor

Fiorano

Trådstartare
Kan ni inte lägga in bild på era hundar när ni tycker att klorna är i perfekt längd? Jag håller på att stirra mig blind på min hunds klor och börjar bli rädd att jag ska slipa bort för mycket🙈

Har ingen bild just nu, men när de är så att de slutar preciiiiis innan golvet när hunden står avslappnat, då tycker jag att de är lagom.

Tycker det verkar bero på hur klorna är ansatta. Dessa är fina, men hunden har också ganska högt ansatta klor.
IMG_20260120_153955693_HDR.webp

De små hundarna vi har har betydligt lägre ansatta klor, som är proportionellt längre. Det går inte att korta av dem mer. De är väldigt nära golvet och låter lätt. Tyvärr för mycket päls för att kunna ta ett vettigt kort.

Tycker det verkar bero på hur klorna är ansatta. Dessa är fina, men hunden har också ganska högt ansatta klor.
Visa bifogad fil 180218
De små hundarna vi har har betydligt lägre ansatta klor, som är proportionellt längre. Det går inte att korta av dem mer. De är väldigt nära golvet och låter lätt. Tyvärr för mycket päls för att kunna ta ett vettigt kort.
Min hund är pytteliten och har dessutom lågt ansatta klor. Därför tycker jag hela tiden de ser lite för långa ut. Det blir som aldrig så snyggt som på din bild.

Min hund är pytteliten och har dessutom lågt ansatta klor. Därför tycker jag hela tiden de ser lite för långa ut. Det blir som aldrig så snyggt som på din bild.
Det blir inte våra andra heller, trots samma rutiner och, sett till pulpan, korta klor. Jag tror inte att det är fel eller något man kan göra något åt.

• Gilla
Reactions: Sel
Så här ser min ut nu. Klorna rör inte backen men jag tycker fortfarande de är långa🙈. För att vara en så liten hund hsr han rejäla klor!
20260121_130456.webp

Det är så när man har små hundar. De klorna kan aldrig bli lika korta som på en staffe exempelvis där man kan ha klor som är typ tre millimeter långa om man sköter dom😅

Med vänlig hälsning,
har också småhund och klipper en gång i veckan.

Liknande trådar

• Projekt kloklippning
  • Rycker till
  • När bör jag ta hunden till frisören?
  • LTV Någon här med erfarenhet av det?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Kurvig
  • Hiss & Diss - del 7
  • Vad gör vi? Del CCXXVI

Barn