Perioral dermatit - vad törs man använda?

Spiteful Spirit

Trådstartare
Nu skulle jag vilja plocka fram solkrämen, men vet inte vad jag kan använda för något när jag har/haft perioral dermatit. Vill ogärna pröva mig fram. Samma sak med smink, vad brukar funka? Testade foundation från Mary Kay, hade på runt munnen och efter en dag så såg det inte så vackert ut längre. :(
Tips?
 
Sv: Perioral dermatit - vad törs man använda?

Just foundation lär vara boven i dramat för många med PD! Använd inte foundation! Vår läkare sa, att den kan orsaka/utlösa PD.

Lätta solcremer tror jag är ok.
 
Sv: Perioral dermatit - vad törs man använda?

Tack, hade ingen aning om det.. :-/
Vad menas med lätt solcreme? Är det något innehållsmässigt jag ska leta efter och akta mig för?
 
Sv: Perioral dermatit - vad törs man använda?

Jag tror det handlar mest om att inte använda något täckande, nåt som ligger som ett lock över huden.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av perioral dermatit? För ca 2 månader sedan fick jag röda utslag runt munnen. Efter ett tag dök utslagen även...
2
Svar
38
· Visningar
4 531
Senast: Modest
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp