Permanent grön hårfärg

SiZo

Trådstartare
Jag letar efter permanent grön hårfärg, men lyckas bara hitta toningar? Finns det inte permanenta hårfärger i lite extremare nyanser? Hjälp mig hitta om det finns! Jag vill helst inte behöva tona håret stup i kvarten...
 
Rekommenderar Arctic Fox. Semipermanent men håller oerhört länge och många tvättar. Har använt "extremtoning" i 15 år, detta märke är verkligen bäst.
 
Rekommenderar Arctic Fox. Semipermanent men håller oerhört länge och många tvättar. Har använt "extremtoning" i 15 år, detta märke är verkligen bäst.
Tack för tipset. De verkar inte riktigt ha den nyans som jag vill ha dock. Jag vill ha en grön som går lite åt det blåa hållet. Men jag får kanske prova deras "Phanton green" och se hur det ser ut.
 
Finns inte någon helt permanent "extremfärg".
Jag tycker inte artic fox sitter så mycket bättre än directions men det är nog lite beroende på ens hår.
 
Hm, kikade på en video, verkar som att man kan blanda 2 färger om man vill för att få rätt nyans...


Finns inte någon helt permanent "extremfärg".
Jag tycker inte artic fox sitter så mycket bättre än directions men det är nog lite beroende på ens hår.
Tack för tips på ett till märke! Hur är den färgen? Jag såg en video där det hade regnat och då hade hela personens tröja blivit färgen som håret var... Det vill jag verkligen inte.
 
Hm, kikade på en video, verkar som att man kan blanda 2 färger om man vill för att få rätt nyans...



Tack för tips på ett till märke! Hur är den färgen? Jag såg en video där det hade regnat och då hade hela personens tröja blivit färgen som håret var... Det vill jag verkligen inte.
Ja du kan blanda olika nyanser. Man brukar även kunna spä med balsam.

Jag torrfäller endel och det rinner rosa vatten om jag är ute i regn innan första tvätten med schampo. Jag har dock inga vita kläder typ så det märks knappt för mig. Det går dessutom bort i tvätten
 
Ja du kan blanda olika nyanser. Man brukar även kunna spä med balsam.

Jag torrfäller endel och det rinner rosa vatten om jag är ute i regn innan första tvätten med schampo. Jag har dock inga vita kläder typ så det märks knappt för mig. Det går dessutom bort i tvätten
Då är bara frågan vilka färger som kan få den nyans som jag eftersträvar.
Directions apple green eller alpine green är ganska nära det jag söker.

Jag vill helst inte att färgen ska blöda alls om det bara blir blött, hästmänniska du vet. Kan bli många regn innan första tvätten!
 
Då är bara frågan vilka färger som kan få den nyans som jag eftersträvar.
Directions apple green eller alpine green är ganska nära det jag söker.

Jag vill helst inte att färgen ska blöda alls om det bara blir blött, hästmänniska du vet. Kan bli många regn innan första tvätten!
Huva eller mössa på bara ;)
Directions schampo verkar motverka det lite.

Obs även lakan o så kan få en ton av håret. Men det går som sagt bort i tvätten.
 
Tack för tipset. De verkar inte riktigt ha den nyans som jag vill ha dock. Jag vill ha en grön som går lite åt det blåa hållet. Men jag får kanske prova deras "Phanton green" och se hur det ser ut.
Otroligt nog har jag inte en enda bild. :confused:
Tänkte dock färga utväxten imorgon så jag återkommer då. :D
 
Ja på deras hemsida ser den verkligen blå ut och inte det minsta grön :D Jag vill ha mer åt det gröna hållet :p
På mig är den mörkt turkos direkt efter färgning och efter kanske två tvättar mer åt mellangrön. Går ju att blanda med andra nyanser om man vill.

Directions tycker jag håller dåligt i tvätten men jag använder främst just gröna och turkosa nyanser och inte rosa som @Wingates och jag har intrycket av att röda pigment håller bättre än blå. :)
 
Jag hade grönt innan och rekommenderar toning framför permanent när det gäller sådana färger. Bara för att man behöver fräscha upp det konstant för att det ska se snyggt ut och då sliter det mindre. Rekommenderar manic panics färger och att blanda i det i lite balsam i någon flaska. då kan du lägga i det som en inpackning någon gång i veckan/varannan och fräscha upp färgen :up:
 
Mitt gröna ifrån Manic panic har suttit i två månader nu och jag tvättar håret varje dag. Sitter stenhårt på de delarna som är blekta.
 
Manic panic amplified ska sitta 30% bättre än deras vanliga färger. Tycker att deras röda håller vad dom lovar i alla fall!
 
Och jag säger att Directions håller mycket bättre än Manic Panic och deras amplified, aldrig haft en färg som suttit så dåligt på mitt hår som amplified. :p Så verkar otroligt individuellt beroende på ens hår. Har färgat grönt/blått/lila.
 
Och jag säger att Directions håller mycket bättre än Manic Panic och deras amplified, aldrig haft en färg som suttit så dåligt på mitt hår som amplified. :p Så verkar otroligt individuellt beroende på ens hår. Har färgat grönt/blått/lila.
Det här är min erfarenhet med. Jag måste färga typ var 4e vecka om det ska hålla sig snyggt (oavsett märke) och för andra är det som för @Tonto
Man får prova sig fram vilket till märke som funkar bäst typ. Jag har använt alla och jag återvänder alltid till directions.
 
Så, nyfärgat med Arctic Fox. Lite för turkost för din smak kanske, @kimmis87 ?
Tror det finns en grön nyans också från AF. :)
IMG_20181213_192422.jpg
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
550
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
782
Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
335
Senast: Eli
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp