Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Persilja i fodret?

C

Colonels_king

Är det någon som har någon kunsap eller erfarenhet av persilja?
Jag har hört att det är bra för hosthästar för det öppnar upp luftvägarna, och även för hästar med astma, stämmer detta?

S

Sofia72

Sv: Persilja i fodret?

Hej!

Lite info om persilja på häst:

Persilja
Urindrivande, lindrar vid väderspänning, stimulerar livmodern, slemlösande och matsmältningsbefrämjande. Rik på vitamin C, järn och koppar. Bra tillskott vid blodbrist. Huvudmedel vid urinvägsinfektion och stimulerar mjölkproduktionen hos digivande ston.

Mvh / Fia

C

Colonels_king

Alltså ingenting som kan skada hästarna,
Tack så mycket för informationen =)

Y

Ylva86

Vet inte precis men har för mig att jag hört att persilja innehåller ett gift som lagras i kroppar vid större mängder. Många djur äter inte persilja. Jag gav mitt marsvin persilja efter råd av någon. Det dog. Det är möjligt att det hade dött i alla fall. Vem vet?

E

Ellinor *

Ojdå, jag hoppas på högstnaämndarådet. Min häst verkar behöva lite persilja om det nu stämmer! :) Ska höra med vet.!

Jag ger ofta lite persilja till min häst, och han tycker om det. Läste det i min örtbok för hästar, så det kan ju knappast vara skadligt! Är väl rikt på järn och c-vitamin om jag kommer ihåg rätt... :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5402 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått en hovböld. Vi ska ha bandage på från det att bölden öppnas tills dessa att bölden har blivit tömd och torkat...
Svar
2
· Visningar
157
Hästvård Idag var jag på evidensia med ena hästen som haft besvär av hosta och varit extra flåsig vid ridningen sen några veckor tillbaka. Efter...
Svar
0
· Visningar
228
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det inte bara de unga som kan ansluta sig till Academy Dressage & Jumping. Satsningen öppnar upp även för seniorer. "Många vuxna...
Svar
0
· Visningar
64
Foder&Strö Hur blir en bal som varit öppnad för länge innan den går åt? Förutom varmgång. Jag har köpt lite större balar nu av en ny leverantör...
Svar
6
· Visningar
666

Allmänt, Barn, Dagbok

• OS Tokyo 2020 / 2021
  • 16 år
  • Ensam för evigt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?