Person som är dålig på svara.

Jag är absolut en sån person som kan öppna ett meddelande för att sen inte svara på flera timmar. Det kan bero på massa saker, jag kanske är i stallet och grejar, eller så konfiskerar min son telefonen och spelar Pokemon Go. Jag kollar dock nästan alltid när jag får ett meddelande för att se om det är nånting "akut". Har dock en kompis som är ännu värre. Det kan gå dagar, veckor eller rentav månader innan hon svarar. Ibland svarar hon inte alls. Det har liksom inte med nonchalans att göra, utan det är bara sån hon är. Jag kan också vara extremt trög med att svara ibland, men det beror på att jag är hjärntrött och helt enkelt har glömt av det. Eller så tror jag att jag har svarat, min hjärna fungerar ofta så, att jag läser och automatiskt tror att jag har svarat för att jag har läst.
 
Hatar gruppchattar av hela mitt hjärta. Är medlem i en gruppchatt som jag tyvärr inte kan lämna. Efter en arbetsdag kan det finnas 150 meddelanden när chatten dragit igång.

Går i princip ur alla grupper som folk sätter med mig i.

Har några chattar med vänner som är väldigt kravlösa. Man kan slänga iväg ett meddelande, en bild, en länk och så svarar vännen när hen vill/orkar/hinner.
Mest trams och flams i dessa trådar.

Har stängt av alla pling på telefonen, får synliga notiser som endast syns när telefonen är aktiv (inte på låsskärm).
Efter kl 22 och före 07:30 tar jag inte emot meddelanden, samtal kommer däremot igenom men har bett folk att inte ringa annat än i nödfall efter kl 21:30.
 
Angående gruppchatter specifikt så är de djävulens påfund enligt mig. Ironiskt eftersom jag använder Discord, men jag hänger bara i extremt små servrar som jag satt ihop med vänner. Där är alla med på att man postar i sin egen takt, inget som helst konstigt med det. Det är en blandning av allt möjligt, både lättsamt och allvarligt.

Har testat med x antal större platser och blivit totalt avskräckt. Inte nog med att det skenat iväg för minsta lilla så har folk inget vett kring taggande, och kan även skicka DM för alla möjliga struntsaker, alt stora saker som de inte påverkas av själva utan bara tycker är ett kul diskussionsämne. Eller alla dessa emoji-reaktioner som används på allehanda passivt aggressiva sätt. Det känns oftare som någon slags arena där alla ska bräcka varandra än en rolig och avslappnad plats att hänga på.
 
Tyvärr så används messenger till allt möjligt på vilken tid på dygnet som helst.
För mig är messenger infomationskanal.
I grupper kan det plinga på en hel kväll fram till midnatt med tummar, hjärtan och bara bullshit mess.
Satte min telefon i nattläge from 22,00 för att slippa bli väckt.
Inte populärt när maken tillbringade natten på akuten och jag inte svarade när han ville bli hämtad.
Varför inte bara stänga av aviseringarna?
 
Folk som tar flera dagar på sig att svara hör jag inte av mej till. En sak om dom glömmer eller inte har hunnit eller om jag vet att dom mår dåligt och inte vill, men om dom inte svarar bara för att. Då hör jag inte av mej mer överhuvudtaget. Nån gång under dagen tycker jag det är rimligt att man svarar om man inte är jävligt upptagen.
 
Jag skriver i messenger, men det är upp till var och en att svara när en känner för det, och ens OM faktiskt. Hade det varit viktigt hade jag ringt, men jag vill aldrig något viktigt, som måste ske nu NU, utan man kan läsa och svara när man har tid och lust att bry sig. Det är ju det som är grejen med att skriva tänker jag, att det inte måste ske på stående fot utan kan ske när man själv känner att man kan svara.

Sedan kan jag tycka att det är ens eget ansvar att sätta chatten/notiserna på ljudlös/stänga av dem helt om man störs eller stressas av dem. Man behöver ju inte ha dem igång.
Faktiskt. Jag har min telefon på ljudlös från morgonen till jag kommer hem på eftermiddagen, svarar på tåget, kanske fikarasten, i väntan på bussen och så när jag är hemma emellan jag gör annat och då har jag ljud på. På natten har jag telefonen på ljudlöst med vibration, men med notiser. Notiserna vibrerar något men så lite att jag inte ens märker det, men ringer någon skorrar hela nattduksbordet eftersom jag har en nyckel där också. Jag vaknar av det.
 
Sedan kan jag tycka att det är ens eget ansvar att sätta chatten/notiserna på ljudlös/stänga av dem helt om man störs eller stressas av dem. Man behöver ju inte ha dem igång.
Faktiskt. Jag har min telefon på ljudlös från morgonen till jag kommer hem på eftermiddagen, svarar på tåget, kanske fikarasten, i väntan på bussen och så när jag är hemma emellan jag gör annat och då har jag ljud på. På natten har jag telefonen på ljudlöst med vibration, men med notiser. Notiserna vibrerar något men så lite att jag inte ens märker det, men ringer någon skorrar hela nattduksbordet eftersom jag har en nyckel där också. Jag vaknar av det.
Jag vaknar av den där lilla notisvibrationen :crazy: och när chefen envisades med att skicka ut veckobrevet i schemaappen kvart i sex på morgonen så blev det stör ej :up:
 
Jag har min telefon i konstant "stör ej"-läge om jag inte väntar på nåt specifikt sms. Men då har jag undantag för telefonsamtal så oavsett vem som ringer når det fram även på första ringningen.
 
Jag brukar svara relativt omgående, det passar mig att få saker och ting avklarade med en gång.

En person jag umgicks med en tid var väldigt förtjust i att skicka meddelanden på messenger, vilket passade mig, och jag svarade nästan alltid fort. Hon däremot tog så gott som alltid timmar och ibland dagar på sig att svara, men det störde inte mig inte, alla är väl olika och det var ju inget viktigt vi diskuterade, utan det var ett sätt att umgås.

Efter en del märkliga händelser valde jag att minska kontakten med henne. Jag svarade fortfarande på meddelanden men prioriterade det inte så högt så svaret kom kanske först efter någon timme.

Människan blev efter några veckor hysteriskt arg, eftersom jag tog sådan förskräcklig tid på mig att svara :meh:
 
Jag forstar inte riktigt kravet att mottagaren ska svara meddetsamma. Atminstone jag har inte tid. Jag gor saker hela dagen och har varken tid eller lust att forsoka halla igang en konversation som inte ar viktig av nagon anledning samtidigt ... och plingande telefoner irriterar mig till "no end" sa har plingar ingenting. :p
 
Jag vaknar av den där lilla notisvibrationen :crazy: och när chefen envisades med att skicka ut veckobrevet i schemaappen kvart i sex på morgonen så blev det stör ej :up:
Då är det tur att det finns "Stör ej" funktion :) Man kan ju också ta bort notiser helt eller sätta dem på utan vibration.
 
Jag har också en sån vän men skillnaden är att det kan gå månader innan jag får ett svar. Jag skrev ett meddelande i november förra året som lästes ganska omedelbart och jag har fortfarande inte fått något svar. Nu tror jag inte att jag kommer få något svar p.g.a. flera andra anledningar som får mig att tro att hon har sagt upp vänskapen men även innan det här så kunde det vissa perioder ta månader innan jag hörde ifrån henne och vissa perioder så pratades vi vid varje dag.
 
Det är oerhört sällan jag kan hålla en tråd aktiv i Messenger. Vardagen har liksom sitt. Ibland har jag en stund över på kvällen men vill någon föra en aktiv konversation med mig är det bättre att ringa.
 
Har en kompis som är extremt dålig på svara på ex messenger och instagram och det stör mig enormt.

Jag tycker det är fint att sitta och "slöskriva" lite då och då om man inte ses så ofta, liksom för att bibehålla nån slags kontakt.
Det här har resulterat i att jag drar mig för att skriva, för att jag vet att hon inte kommer svara/svara x antal timmar senare.

Det hade nog inte stört mig lika mycket om det inte vore så att hon öppnar upp konversationen fort :meh:
Eller om hon skrev, jag är upptagen, känner mig inte kry osv osv.

Gud, jag hör ju hur kinkig jag låter, men kan inte rå för det :D

'Många av oss har jobb o dylikt att sköta, svara på mesenger, insta, o andra plattformar gör vi när arbetsdagen är slut eller har rast (om tiden räcker) och vi landat för dagen.
INGEN har rätt att kräva svar inom någon minut eller timme bara för att...

Man svarar när man har tid AND THATS THAT.

Personer som inte respekterar att man har andra åtaganden än att svara på deras minsta lilla vink faller FETBORT i min värld då jobb och privatliv alltid kommer först.
 
Jag har notiser på messenger och det plingar ju konstant och sådant kan vara rätt uttröttade faktiskt. Så jag gör så att jag tar inte upp konversation om jag inte vet att jag har tid att svara. För ett svar leder ofta till fler inlägg så då är det bättre tycker jag att jag svarar när jag inte är mitt uppe i riktiga livet så att säga :p
 
Här är en till som kan dröja timmar, dagar eller ibland veckor på mig att svara om det bara är allmänt chitchat. Någon gång kommer jag på att jag inte hört av en människa på väldigt länge och skickar en check bara, och ibland gör de detsamma för mig - det spelar liksom ingen roll vem som skrev senast eller lät bli/glömde bort att svara.
Ibland surras det intensivt flera gånger per dag. (fast jag vägrar skriva via telefon. Allt som inte kan besvaras med typ "okej" eller "ses på Tisdag" får vänta tills jag sitter framför datorn oavsett. )
Livet händer och det är okej. :)
 
Om ingen av er gillar att prata i telefon föreslår jag att ni bokar upp en tid för att chatta.
Som för att ta en fika.

Jag öppnar alltid meddelanden då vissa kan skicka saker som är viktiga den vägen. Är det inte viktigt och jag inte har tid/lust just då låter jag det bara vara.

Jag har ingen skyldighet att vara ständigt tillgänglig för andra på deras villkor.

Skulle däremot meddelandet börja med:
Jag känner mig ensam och skulle behöva distraheras en stund. Har du tid att slösnacka/chatta?


Då skulle personen få all min uppmärksamhet.
 
Kan uppdatera lite. Jag har inte tagit upp det med henne, utan funnit mig i att hon är väl upptagen.

Blev lite less förra veckan bara, jag skickade iväg ett meddelande tidigt på morgonen om vi skulle ta en promenad när jag slutat.
Jag fick svar 11 timmar senare, då var jag redan ute på min promenad.
Nu lägger jag fan ner det här 😅
 
Kan uppdatera lite. Jag har inte tagit upp det med henne, utan funnit mig i att hon är väl upptagen.

Blev lite less förra veckan bara, jag skickade iväg ett meddelande tidigt på morgonen om vi skulle ta en promenad när jag slutat.
Jag fick svar 11 timmar senare, då var jag redan ute på min promenad.
Nu lägger jag fan ner det här 😅

Kanske det är bättre att ringa om du vill nå henne direkt?
 

Liknande trådar

Relationer Man 1: (Bor i annat land, träffat genom gemensamma vänner på festlig tillställning i sagda land.) Jag: lägger upp bild på fb några dagar...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
32 959
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp