Personangrepp?

C

C_L

Hur länge får en användare bete sig illa egentligen? Har vissa ingen gräns?

Jag spånar mest i allmänhet efter att ha iakktagit (Och själv blivit påhoppad) en användare som i allmänhet beter sig riktigt dåligt.

De flesta svaren från denna går ut på att kränka någon, helst flera st. på en gång.

Jag har pm:at Gunnar speciellt om ett forum där denna användare håller till mest. Jag tycker att det är sorgligt hur vissa trådar infekteras av spydiga onödiga inlägg, det drar ner lusten att öht. besöka vissa delar av Buke.

Jag skulle vilja se(Läsa) någon annan bete sig som denne, då hade de nog rykt fortare än jag hinner säga Flasktratt.

Jag är inte ute efter att stänga ute, det är inte i mitt intresse, men att visa hyfs kan väl inte vara för mkt begärt?

Varför får h*n hålla på år ut och år in?

Någon sa till mig att användaren kanske har en glimt i ögat med det h*n skriver?

Jag har INTE sett någon som helst glimt i dennes påhopp.

Jag vet inte riktigt meningen med mitt inlägg, ville nog bara ventilera lite. :cool:
 
Sv: Personangrepp?

Du kan väl prata med Gunnar eller en moderator
Det är inte alls meningen att någon ska få hålla på men det är inte alltid att vi/Gunnar ser detta då vi inte har möjlighet att läsa allt, hur gärna man än vill så hinner man inte det.
skicka synpunkt är en bra funktion som vi alltid läser.
Att bli påhoppad är för mig så svagt av den som gör det att jag blir :mad:
Det är endast Gunnar som kan göra något åt dessa användare och vi vanligt dödliga moderatorer PM:ar/skriver inlägg/trådar under vårt forum för att han ska få veta och kunna ta del av vad som händer

så ta och prata med någon för inte ska du bli påhoppad :crazy:
 
Sv: Personangrepp?

Om du läser hela mitt inlägg så ser du att jag har pm:at Gunnar om användaren i fråga.. :-)
 
Sv: Personangrepp?

Jag har läst hela ditt inlägg annars hade jag inte svarat men tyvärr tog jag inte med som citat så jag missade det :o
Jag förstår att det inte känns bra att inte få respons på sina PM/frågor men försök igen
det är inte alltid vi moderatorer heller får svar av honom vid frågor och detta beror på att han har så många PM/mail + hela Buke att ta hand om.
Ta det med någon Mod. som du har förtroende för så hoppas jag att dina frågor blir besvarade.
 
Sv: Personangrepp?

C_L skrev:
Hur länge får en användare bete sig illa egentligen? Har vissa ingen gräns?

Jag spånar mest i allmänhet efter att ha iakktagit (Och själv blivit påhoppad) en användare som i allmänhet beter sig riktigt dåligt.

De flesta svaren från denna går ut på att kränka någon, helst flera st. på en gång.

Jag har pm:at Gunnar speciellt om ett forum där denna användare håller till mest. Jag tycker att det är sorgligt hur vissa trådar infekteras av spydiga onödiga inlägg, det drar ner lusten att öht. besöka vissa delar av Buke.

Jag skulle vilja se(Läsa) någon annan bete sig som denne, då hade de nog rykt fortare än jag hinner säga Flasktratt.

Jag är inte ute efter att stänga ute, det är inte i mitt intresse, men att visa hyfs kan väl inte vara för mkt begärt?

Varför får h*n hålla på år ut och år in?

Någon sa till mig att användaren kanske har en glimt i ögat med det h*n skriver?

Jag har INTE sett någon som helst glimt i dennes påhopp.

Jag vet inte riktigt meningen med mitt inlägg, ville nog bara ventilera lite. :cool:

Det jag har märkt är ju att vissa går in i vissa trådar och bara vill förstöra och deras mål är att få bort tråden :mad: Tycker att detta har blivit en trist attityd som man satt i system :mad:
 
Sv: Personangrepp?

Visst, han hänvisar till PMa till honom, men sen skiter han vad som skrivs ändå uppenbarligen.

Förresten om nu Snuffsan (eller någon som skulle vara utsatt för något liknade) skulle göra en polisanmälan angående förtal, är det användaren som som "åker dit" eller drar det Gunnar med sig också om han fått vetskap om vad som pågår?? *nyfiken*
 
Sv: Personangrepp?

Måste det vara, jag har ett klockrent exempel i en tråd som jag skapade där jag ville rida i Central Park, jag skrev utryckligen att jag inte ville att det skulle bli en tråd angående hästhantering så den skulle flyttas från Senior... och inlägg efter inlägg försöker Gammeln snöa in på hästhantering i denna tråd just för att få den låst eller flyttad... :angel:
 
Sv: Personangrepp?

Jag ska ärligen säga att jag inte kollat upp den användare du PM:ade om den senaste tiden.
Förut när jag kollat har det varit så att användaren varit elak och bitsk, men enligt mig då jag sett det hela tiden lyckats hålla sig på rätt sida.
Jag förstår och inser att det blir väldigt jobbigt med en sådan användare och hade önskat att användaren själv insett och kanske ändrat sig. Troligen tycker dock denna användare att det är kul att fortsätta på detta vis.

Jag skall försöka titta lite närmare på detta, problemet är att jag inte tycker att jag kan stänga av användare bara för att andra ogillar den om den hela tiden håller sig på rätt sida av reglerna.

För att få rätsida på det forum du nämner och på en del andra som varit utan moderator den senaste tiden.
Har jag nu lyckats få ett par gamla användare villiga att ställa upp som moderatorer vilket gör att det nu skall finnas moderatorer på alla forum.
Hjälp gärna de nya moderatorerna eller de som just fått hand om nya forum att göra ett bra jobb genom att höra av er till dem.
 
Sv: Personangrepp?

"Att man inte får svar innebär inte att det inte lästs, tagits ställning till och hanterats."
Är det det svaret du menar? Då jag pm:at om problemet med den som trackar min dotter skulle jag vilja ha ett svar då det gäller ett barn och grovt skitsnack. Det tycker jag är på sin plats. Om det hänt någon "i det tysta" eller om användaren bara ligger lågt av annan anledning (datahaveri, semester, halsfluss...) tycker jag är väsentligt i detta fallet. Det påverkar ju i högsta grad hur jag går vidare med det här.
 
Sv: Personangrepp?

:bow: Tack.

Nej, som jag skrev vill jag absolut inte medverka till någon avstängning, men folk kan ju ändå få en vink om att uppföra sig.

Jag förstod att du inte hade en susning om att användaren fortfarande håller på i samma anda.

Tack!!
 
Sv: Personangrepp?

Men nu är ju Gunnar inne på denna sidan så hör med honom så får du ett svar ist för att jag svarar genom honom och jag vet ju inte hur han tänker & tycker så det är det bästa
Jag hänvisade bara till hans svar under den tråden :D
 
Sv: Personangrepp?

Ärligt har jag inte riktigt kläm på problemet, då jag inte fått bevis för vem som sagt vad om vem.

Om det är så att en fjortis på chatten sagt att din dotters användarnamn rycker sin ponny i munnen tycker jag att du skall glömma det hela och gå vidare.
Om din dotter sett det hela kan du väl förklara henne att det alltid kommer finnas idioter som bråkar och tjafsar och att det vanligen är bäst att försöka ignorera dem.

Om någon som du vet vem det är skickat PM till din dotter, kontakta henne om du anser dem otrevliga, om hon inte skärper till sig när du förklarat vad det kan leda till, gå till polisen.

Jag läser inte dina, din dotters eller andras PM annat än i extrema nödfall, så jag har ingen aning om vad folk skriver till varandra i PM.

Jag kan inte agera på att någon säger "Nils är dum, för Olle sa att han tog Bengt spade". Jag vill själv se att Nils tog spaden, få kort på det, eller att Nils erkänner. Då kan jag eventuellt prata förstånd med honom och be honom hålla sig borta från sandlådan ett tag.

Jag är ledsen om jag inte förstått sakernas allvar om det är så att det handlar om väldigt allvarliga saker.
Det kan vara risken om man ropar "vargen kommer" för ofta eller att man som vuxen beter sig på samma sätt mot fjortisar som fjortisarna beter sig mot din dotter.

Ber även om ursäkt för dess lite barnsliga försök till förtydliganden, men det kanske blir så när man har barn på dryga två år.
 
Sv: Personangrepp?

"Om det är så att en fjortis på chatten sagt att din dotters användarnamn rycker sin ponny i munnen tycker jag att du skall glömma det hela och gå vidare."

Nej, det är inte användarnamnet utan även hennes riktiga namn samt bilder på henne, plockade från vår hemsida (som bara används till att skicka bilder till vänner typ) som figurerar. Och påståendena är bra mycket grövre änn att hon ryckt sin ponny i munnen. Vi pratar rejält djurplågeri här. Och detta är inte en eller två gånger utan vid upprepade tillfällen på chatten, på MSN, i PM (naturligtvis inte till mig) osv.

Och ropar vargen kommer flera gånger, tja eftersom detta hänt flera gånger med jämna mellanrum så har jag påtalat det flera gånger under årens lopp. Lite då och lite då och till sist har det gått för långt helt enkelt.
 
Sv: Personangrepp?

Den du talar om , tja h*n får nog hålla på hur länge h*n vill, Han är 10 gånger mer elak än jag någonsin varit och jag vet att han har haft ett par anmälningar på sig sedan tidigare, Gunnar har varit inne på forumet förut och lovat hålla ett öga på lilla gosiga A. Så du är knappast den första eller sista som reagerar på A.

/fio som denna gången skall hålla sig utanför allt tjafs
 
Sv: Personangrepp?

Är det samma person hela tiden, vet ni vem det är?
Som jag sade tidigare, jag läser inte andras PM, MSN kan jag inte läsa och har det försvunnit från chatten innan jag ser det är det inte mycket jag kan göra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 648
Senast: mmbot
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 074
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 669
Senast: Zaria
·
Äldre Igår hände en väldigt obehaglig upplevelse som tär lite på mig, och som jag bara måste få skriva av mig om för att försöka släppa det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
9 220
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp