Bukefalos 28 år!

Personer som snackar en massa på forum..

Chistelle

Trådstartare
Tycker du det är ok att bli uthängd på ett forum utan att du vet om det?

Säg att du har en tränare, till exempel till din hund. Om denne sedan tar upp din hund på ett forum utan din vetskap.

Hur reagerar du då?
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Hade det varit snyggt skrivet och kamoflerat så ingen skulle kunna lista ut att det var min hund det handlade om hade jag inte brytt mig faktiskt.

Annat hade det varit om det var underförstått att det var min hund eller om vederbörande "snackat skit" om mig och/eller min hund, då hade jag blivit rosenrasande.
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Jag kan hantera det. Skulle nog tom tycka det är intressant att höra vad andra tycker när de tror att jag inte hör.

Rent principiellt ska man väl akta sig för att skriva så det är lätt att identifiera.
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Att den som diskuteras (min, eller någon annans) anonymitet respekteras är viktigt.

Men i övrigt får väl folk snacka hur de vill - då underförstått att de pratar hövligt även om folk som inte är närvarande. Jag har ingen respekt för kommentarer av typen "min elev är så j**la korkad..."

Ser annars tvärtom att det kan vara bra för tränaren att exempelvis be om tips rörande en situation hen är lite fundersam kring.
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

En hund tycker jag att vem som helst får skriva i stort sett vad som helst om. När det direkt eller indirekt börjar handla om ägaren, om denne går att identifiera mha texten, så måste man hålla sig till hövlighet och allmänt hyfs. Man ska inte skriva något om någon som man inte skule kunna säga i den personens närvaro.

Jag blir ofta själv förvånad över hur ohövliga och okänsliga vissa är på nätet.
 
Senast ändrad:
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

En hund tycker jag att vem som helst får skriva i stort sett vad som helst om. När det direkt eller indirekt börjar handla om ägaren, om denne går att identifiera mha texten, så måste man hålla sig till hövlighet och allmänt hyfs. Man ska inte skriva något om någon som man inte skule kunna säga i den personens närvaro.

Jag blir ofta själv förvånad över hur ohövliga och okänsliga vissa är på nätet.

Personer går att identifiera i vissa fall.
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Jag reagerar inte alls såvida det inte är rent skitsnack, att jag inte hängs ut med identitet, eller på ett litet forum/på ett sätt som gör att "alla" förstår att jag åsyftas. Jag ser det som självklart att man måste få lufta och få höra andras objektiva åsikter, det gör jag själv också.
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Idag är väl internet i princip som ett viruellt socialt vardagsrum. Dvs att man pratar om det som finns i ens närhet, personer, upplevelser, relationer osv osv ventileras friskt. Visst bör man tänka efter vad man skriver men alla människor har inte samma gränser för vad som är okej och inte. Är man en offentlig person och syns i tv eller i större sammanhang då får man allt vackert ta att folk pratar om en.
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Hade det varit snyggt skrivet och kamoflerat så ingen skulle kunna lista ut att det var min hund det handlade om hade jag inte brytt mig faktiskt.

Jag hade inte brytt mig heller, och ibland kan det ju även vara positivt.
Tex vi båda vet att vi har ett problem i träningen vi kört fast i, och att tränaren då utnyttjar nätet även via forumdiskussioner för att få nya idéer om vad vi kan göra.

/Camilla
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Det är ju ett fritt land. Folk får väl säga och tycka vad dom vill. Inte kan man kontrollera vad alla får säga och inte säga.
 
Sv: Personer som snackar en massa på forum..

Det beror help pa hur det sags. Om tranaren vill bolla ideer och jag/min hund inte ar latta att kanna igen tycker jag det ar bra. Om tranaren daremot klagar pa mig eller min hund, aven om det inte ar rent 'obnoxious', sa byter jag tranare. Jag tror att om man skriver 'skit snack' pa internet pratar man det nog aven mer med folk man moter.
 

Liknande trådar

Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 185
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Petronilla
·
Relationer Många neurotypiska personer har en förmåga att "läsa mellan raderna" medan vi med autism oftast tar in det som faktiskt sägs eller...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 686
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 286
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp