Personlighetstyper

Modig_Korn

Trådstartare
Mindes en diskussion jag hade för några år sedan med en kille på skype på temat personlighetstyper. Alltså de 16 personlighetstyper som man ska kunna dela in hela mänskligheten i. Jag antar att en total uppdelning på dessa 16 är omöjlig. Jag själv hamnar mitt mellan två lika men ganska olika personlighetstyper (alla test jag gjort pekar bara på en av typerna dock). Jag undrar om någon på buke har större insikt i dessa personlighetstyper eller i alla fall vet vad jag pratar om :p. Och till eder andra, vilken personlighetstyp får ni? Stämmer beskrivningen bra in? ... Sen undrar jag lite vad man ska göra med denna nyfunna kunskap :idea:
 
Mindes en diskussion jag hade för några år sedan med en kille på skype på temat personlighetstyper. Alltså de 16 personlighetstyper som man ska kunna dela in hela mänskligheten i. Jag antar att en total uppdelning på dessa 16 är omöjlig. Jag själv hamnar mitt mellan två lika men ganska olika personlighetstyper (alla test jag gjort pekar bara på en av typerna dock). Jag undrar om någon på buke har större insikt i dessa personlighetstyper eller i alla fall vet vad jag pratar om :p. Och till eder andra, vilken personlighetstyp får ni? Stämmer beskrivningen bra in? ... Sen undrar jag lite vad man ska göra med denna nyfunna kunskap :idea:
Jag blev en försvarare, beskrivningen stämmer hyfsat bra faktiskt. Dock vet jag inte vad man nu ska göra när man vet vad man är.
 
Mindes en diskussion jag hade för några år sedan med en kille på skype på temat personlighetstyper. Alltså de 16 personlighetstyper som man ska kunna dela in hela mänskligheten i. Jag antar att en total uppdelning på dessa 16 är omöjlig. Jag själv hamnar mitt mellan två lika men ganska olika personlighetstyper (alla test jag gjort pekar bara på en av typerna dock). Jag undrar om någon på buke har större insikt i dessa personlighetstyper eller i alla fall vet vad jag pratar om :p. Och till eder andra, vilken personlighetstyp får ni? Stämmer beskrivningen bra in? ... Sen undrar jag lite vad man ska göra med denna nyfunna kunskap :idea:
Jag blev en EFSP:are, stämmer inte mkt på mig, ofta skådespelare som får andra att brista ut i sång o dans...
 
Även jag är försvarare, (ISFJ-T), tror jag gjort detta test förut och fick samma resultat då. Det stämmer väl rätt bra, men vad jag skulle göra med det vet jag inte. :D
 
Jag får INTP på alla test jag tar, men jag tycker att jag passar bra in på ENTP också. INTP verkar typ enbart bestå av mattesnillen och jag är en sån som hatar matte mer än något annat men utöver det så stämmer det mesta in. Men som sagt även ENTP, såg en post på reddit om en till som hade samma "bekymmer", så antar att vi är fler som hamnar mellan stolarna, XNTP kanske?
 
Jag gjorde en fullständig Meyer-Briggs för några år sedan när jag gick en chefsutbildning och då liksom nu blev jag ISFP "Äventyrare" - och jag tycker det stämmer väl överens med hur jag är även om jag aldrig fattat tjusningen med extremsporter ;)
 
Jag har fått olika resultat alla gånger jag gjort det där testet, så jag är mycket skeptisk. Eller så är jag så komplex att det inte går att sortera in mig i endast en personlighetstyp. :cool:
 
Jag blev "Virtuoso" ISTP-A, stämde rätt bra med det som stod där tycker jag. Men står bokstäverna för något eller är det bara en beteckning? O_o

Hittade Arya Stark under "Kända ISTPare" :D
 
Utforskare-Äventyrare?

ISFP

Jag vet inte om det stämmer direkt, men visst hatar jag när det känns som om jag sitter fast. Det gör väl å andra sidan alla?
 
Jag blev "konsul", blev först väldigt skeptisk då det första inte stämde överens alls (att man skulle varit populär i uppväxten) men sen blev det andra saker som stämde väl!
 
Jag är en INTJ-A, om det nu stämmer så tillhör jag 0,8% av jordens befolkning, inte konstigt att jag är singel! :D Som vanligt tycker jag sånna här analyser alltid visar vilken förträfflig person jag är. :laugh:
 
Jag blev Verkställande, ESTJ-a. Det låter rimligt förutom att jag inte har något emot att arbeta ensam, inte bryr mig så mycket om traditionella värderingar och "ESTJare är typexempel av tradition och ordning, de använder sin uppfattning om vad som är rätt, fel och socialt accepterat för att föra samman familjer och samhällen.".
 
(INFP-T)
Stämmer ruggigt bra
Kända INFPare: William Shakespeare, J.R.R Tolkien, Johnny Depp, Julia Roberts, Arwen
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 720
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 342
Relationer Vilken konstig rubrik det blev men jag ska försöka tydliggöra och hjälpligt sammanfatta! Jag ber ödmjukast om er uthållighet i det här...
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: Björk
·
Hästvård Nu har jag äntligen varit på föreläsningen av O.L så jag tänkte rapportera lite, det var ju tidigare funderingar kring dessa...
2
Svar
35
· Visningar
2 716
Senast: Tavro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp