Personligt brev i ansökan till jobb

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Jag har hittat ett jobb som skulle passa mig utmärkt i kombination med studierna men jag är lite fundersam på delen med personligt brev, CV har jag rätt bra koll på och tänker bifoga. Men de vill ha ansökan på mejl och jag funderar på om jag verkligen behöver skriva något personligt brev också, eller om det räcker med att skriva "ett personligt mejl" och bifoga CV? Det känns som om det blir tårta på tårta om jag dels skriver ett mejl där jag skriver varför jag är rätt person för jobbet och dessutom bifogar ett personligt brev?
 
Jag har hittat ett jobb som skulle passa mig utmärkt i kombination med studierna men jag är lite fundersam på delen med personligt brev, CV har jag rätt bra koll på och tänker bifoga. Men de vill ha ansökan på mejl och jag funderar på om jag verkligen behöver skriva något personligt brev också, eller om det räcker med att skriva "ett personligt mejl" och bifoga CV? Det känns som om det blir tårta på tårta om jag dels skriver ett mejl där jag skriver varför jag är rätt person för jobbet och dessutom bifogar ett personligt brev?
När jag sökt jobb så har jag skickat med ett personligt brev i bifogad fil, mest för att få det så säkert som möjligt att det ser rätt ut på mottagarens dator. Hamnar texten direkt i mail så kan det se väldigt annorlunda ut hos mottagaren och det är inte alltid positivt. Vill mottagaren sedan skriva ut ansökan så märks sådana skillnader ännu mer.

Tillägg: I själva mailet skriver jag då ungefär "Hej, jag är intresserad av den här tjänsten och bifogar här filer med personligt brev och CV.", inte så mycket mer.
 
Jag skickar ett mejl typ "Hej, här kommer min ansökan till tjänsten XX, jag sänder CV och personligt brev i bifogad fil".
 
:nailbiting: Nu har jag skickat in ansökan! Hoppas att jag får det, dels är det ett jobb som verkligen skulle passa mig och dessutom skulle det vara skönt med en fast tjänst istället för att hoppa in som vikarie hela tiden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 810
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp