Bukefalos 26 år!

Petrie ridstövlar

B

**BORTTAGEN**

jag har inga nu, men har haft! Jag var mkt nöjd med mina! De är inte som de allra mest exklusiva, men man får mkt för pengarna!

Nirak

Hej.
Jag har ett par sånna nu, och har haft de i ca ett halvår- Men har inte kunnat använda de förens nu för att de har varit så stela m.m.
men nu älskar jag de de kostar mycket men man får mycke bra stövlar för pengarna..
kostade????
mvh Madde
:banana:

L

lmk30

Hej! Jag har ett par Petrie standard, de är riktigt mkt. stövlar för pengarna. Jag jämförde flera olika märken, och jag måste säga att jag tyckte petrie var bättre än både königs och cavallos modeller i samma prisklass (ca. 3500:-). Lädret i mina är jättestyvt, och det var vad jag ville ha, dessutom sitter de bra på. Hoppas du blir nöjd med dina!

S

Sirisiri

Jag har ett par Petriestövlar. Vet inte vad det är för modell, men jag köpte dom för 8 år sen och dom är fortfarande som nya. Dom var otroligt hårda ibörjan. Nästan som slalompjäxor att gå i faktiskt. Fick blåmärken i knävecken. Jag oljade dom en hel del för att få dom mjuka. Nu är skaften lagom hårda och det är hyfsat mjukt vid vristerna. Skulle nog inte köpa så hårda igen, men jag är väldigt nöjd med mina!

En kul sak var att pappa var på fest hos en tenniskompis för nåt år sen. Med på den festen råkade Erik Berggren vara med. Pappa kan absolut inget om hästar eller kända ryttare. Han fick efter order från mig fråga vem han hade pratat med! Dom hade av någon anledning kommit in på stövlar och pappa berättade om mina superstela. Erik hade då sagt att han ville ha dom så mjuka som möjligt. Så nu vet ni det! :)

Liknande trådar

Utrustning Har ledrep från Weaver slutat säljas i Sverige, eller är jag bara helt kass på Googlande? :confused: Nån som vet var jag kan få tag på...
Svar
5
· Visningar
300
Utrustning Vad har ni för ridstövlar? Är ni nöjda med dem? Jag rider i ett par gamla mountain horse. Dålig passform egentligen, för vid runt min...
2
Svar
23
· Visningar
1 043
Utrustning hej, jag håller på att kolla på bra stigbyglar just nu, men vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. jag är hoppryttare och vill ha...
Svar
14
· Visningar
540
Kropp & Själ Nån som testat Flawless legs? Eller sån sten som ska ta bort hår? Typ en sån...
Svar
2
· Visningar
471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Vinterföräldrar 22/23
  • Kan vi prata om Sve##nius senaste uttalande?

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Duvor

Hästrelaterat

• Hopp-VM i Herning
  • Uppdateringstråd

Omröstningar