Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo, nån finns,Ninnie skrev:Ingen alls ??![]()
Jag har talat med Knabstrupföreningens rasledamot vid premieringen och han hade enbart positiva åsikter om hingsten och var mkt förtjust i honom, det räcker för mig som en god rekommendation att använda honom.Ninnie skrev:Det var inte många....ingen mer ? Vad anser ni om honom ? Någon som har sett honom " in live " ?
Du har helt rätt, den mest perfekta (i allafall tyckte jag det) kombinationen av hingst och sto gav en helt vitt stoföl utan en enda prick, ojoj vad besviken jag blev, tills jag fick se hennes första föl med min fuxarab.......miljoner prickar och såldes för ett mkt bra pris, men hennes vita mor hade jag möjligtvis kunna säga *får avhämtas mot annonskostnad*, tänk att lite prickar kan förändra värdet så på en häst.crazy skrev:Det är en snygg hingst...trevligt med angloinslag.
MEN just det här med prickiga hästar-javisst jättekul när man avlar för egen del.
Men avlar man för att sälja och tro att man ska få bra betalt dessutom så gäller det också att man får en vältecknad häst.Alla prickiga individer blir ju inte sådär lyckade och tilltalande för folk i allmänhet tyvärr.Folk är ganska kräsna.
Jag tycker de är jättefräcka...men som sagt samma sak där...skulle jag köpa mej en prickig häst...ja då ska den vara prickig också...inte bara några färgade pluttar på rumpan...vilket som är så vanligt.Men men det är ju en smaksak förstås.
Du har helt rätt, den mest perfekta (i allafall tyckte jag det) kombinationen av hingst och sto gav en helt vitt stoföl utan en enda prick, ojoj vad besviken jag blev, tills jag fick se hennes första föl med min fuxarab.......miljoner prickar och såldes för ett mkt bra pris, men hennes vita mor hade jag möjligtvis kunna säga *får avhämtas mot annonskostnad*, tänk att lite prickar kan förändra värdet så på en häst.
Antar att det är samma Phaustino som stog hos Claes Brudefors förra några år sedan.
den såldes iallfall den med till Finland.
Minns bara att den var "prickig" och hoppade BRA.
Tror den var ganska dyr när den såldes, för att vara den rasen vill säga.
Tycker kanske att Faust är ett roligare val än Phaustino, i mitt tycke ser inte mödernet så roligt ut för Phaustino.
Nej jag har då aldrig märkt att det verkat lätt att sälja...om de inte både är korrekta och snygga exteriört plus att de är helt prickiga över hela kroppen med jämna fina prickar jämt fördelat och fint tecknade även i huvudet plus bra storlek.