Photoshop Elements

aiquen

Trådstartare
Är det någon som har någon erfarenhet av det programmet?
Är det LÄTTARE att använda än Photoshop eller är det bara en nedbantad version så en del funktioner från Photoshop är borta, men det är lika svårt (för en nybörjare åtminstone :crazy:) att använda?
 
det ÄR en nerbantat version. men bara "proffsen" märker nån skillnad :) vi vanliga märker endast skillnaden att vanliga photoshop kostar ett antal tusen mer :)
 
Hej,
Jag gillar "vanliga" PhotoShop bättre. Där finns fler filter och andra roliga saker man kan leka med.
Jag har PhotoShop 6.0 och tycker det är ett toppen program.
/ Pomerans :)
 
Okej, vad synd. Jag hade hellre velat märka skillnaden att det är betydligt lättare att använda. :p Fast att det är billigare är ju inte heller fel förstås.
 
Att leka med Photoshop är säkert jättekul - om man vet hur man gör. :crazy: :smirk: Jag tycker mest bara jag lyckas förstöra även de sämsta bilderna. Det enda jag klarar av är att förstora/förminska bilder :D men det är så mycket mer jag vill kunna göra.
 
Det enklaste sättet att lära sig Photoshop är att just leka runt och testa olika grejer! Efter ett tag börjar man få koll på de olika funktionerna och bildbehandling blir bara roligare och roligare.
Det finns även en hel litteratur att köpa till PS, "PS for dummies" och liknande kan vara en bra start.
 
Jag tycker att Photoshop Elements är enklare än vanliga photoshop. Man har tagit bort en del funktioner som har med färgseparering och annat att göra, men det är sådant man mest behöver om man ska arbeta proffesionellt med bilderna, t ex om man vill veta exakt hur de kommer se ut i tryck.

Det har lagts till en del funktioner för att förenkla för oss som inte vet så mycket om bildhantering. Bland annat går det att automatiskt korrigera ljusstyrka och kontrast i bilderna. Och det finns nog lite andra automatiska funktioner också. Men ska man använda programmet fullt ut så måste man ändå lära sig de mer avancerade funktionerna och då är det väldigt likt vanliga Photoshop.

Jag är i alla fall nöjd med Photoshop Elements. Klart prisvärt om man jämför med andra Photoshopprodukter.

Prova själv vet jag! Det går att ladda ner en gratis provversion från Adobe. I den kan man göra allt utom att spara och skriva ut. Men den är på över 100 Mb så man bör nog ha en bredbandsuppkoppling om man ska ge sig på det.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
871
Senast: Nepenthe
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 578
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 953
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp