Bukefalos 28 år!

C

CarolineB

Har sett en hel del trådar med photoshop bilder, och alla är så fina:love: :love: Men vart har ni lärt er allt? Jag har photoshop 7.0 hemma och fattar ingenting? :( Har tyvärr ingen bruksamvisning heller...

Ngn som har ngt bra tips på ngn hemsida där det finns hjälp?
 
Sv: Photoshop

Tips 1: googla på "photoshop" så får du upp massor med guider som folk gjort om enkla photoshopgrejor.

Tips 2: om du inte "fattar någonting" av photoshop har du kanske gett dig i kast med ett lite för avancerat program till att börja med? Kanske ska du prova photoshop elements, acdsee eller kanske tom googles picasa?
http://tv4.se/nyheter/450000.html
 
Sv: Photoshop

Det hade jag nog fixat med om jag inte haft programmet på engelska. För jag suger verkligen på engelska:(
 
Sv: Photoshop

För att jag köpte inte programmet, jag fick låna det av min pojkvän...
 
Sv: Photoshop

Aha, det förklarar saken. Men i vilket fall. Googla fram några svenska photoshop-guider/skolor, och förstår du ändå inte så gå på tips 2 och skaffa ett mindre avancerat bildredigeringsprogram till att börja med. Photoshop ÄR krångligt, och de funktioner som de allra, allra flesta behöver finns i photoshop elements som är mycket lättare att lära sig. Det kostar ca 800kr (dvs mycket, mycket billigare än photoshop) och då kan du slå två flugor i en smäll och få programmet på svenska dessutom! :)
 
Sv: Photoshop

Ja jag får fundera på om jag inte ska skaffa det istället, tills jag lärt mig hur programmet fungerar:D
 
Sv: Photoshop

Ja photoshop elements påminner ju om photoshop, så kan man hantera photoshop elements bra är det inte så knöligt med photoshop sen. :)
 
Sv: Photoshop

Det gäller att ha tålamod och läsa runt på olika sidor. Man lär sig inte över en natt, men ack så roligt det blir när man börjar förstå sig på programmet :)
 
Sv: Photoshop

Jag är självlärd.
Testade vad som hände om jag gjorde såhär och sen sådär osv.
Tyckte det var betydligt enklare än att följa olika tutorials.. Men det är jag det!:p
 
Sv: Photoshop

Jag är också till största delen självlärd, men har också några böcker som hjälpt mig på traven + högskolekurser. På http://www.webdesignskolan.com/ hittar man en del grunder. Huvudsaken är att man har roligt och hittar något vettigt man vill använda Photoshop till, då kan man bara inte låta bli att lära sig :idea: .
 
Sv: Photoshop

Det är bara att öva, öva, öva. Jag har dels gått i skola ett år och dels jobbat som scanneroperatör på ett tryckeri i 6-7 år. Det var ett tag sedan, men har fortfarande koll på vissa standardsaker om man säger så.
 
Sv: Photoshop

Jag har engelska veritionen , Jag fattade inte heller ngt i början, men jumer jag höll på och testa desto mer lärde jag mej.Är inte den bästa på engelska.
 
Sv: Photoshop

jag har precis fått photoshop Elements,,,jag fatar 0 :o
Är det ingen som kan ta sig tid och förklara lite smått om hur man tar bort föremål,tex stacket från en häst bil osv ? :D

Tack på förhand och bli super glad om ngn kan hjälpa mig.Den personen kommer att bli dyrkad i all evighet av mig :bump: :D :bow:
 
Sv: Photoshop

Den här sidan kanske kan hjälpa till:
http://www.scrapjazz.com/topics/Computer_Center/Software/884.php

Ett tips för att ta bort föremål är Clone Stamp Tool:
toolbox-clone.gif

Håll sedan muspekaren över bilden, håll ned Alt-tangenten så att muspekaren ser ut som ett sikte(typ gevärssikte) och klicka. För muspekaren bort till föremålet du vill ta bort och börja måla. Nu ersätts föremålet med det som finns där du "Alt-klickade" :)
 
Sv: Photoshop

Har inte Photoshop, men Paint Shop Pro. Bara på engelska, men jag provade vad olika saker användes till, kollade i instruktionsboken nån enstaka gång när jag verkligen körde fast och nu kan jag det ganska bra. Bara den lilla nackdelen att jag fattar inte nånting av de svenska versionerna nu:p !
Men det är nog det bästa sättet, att lära sig genom att prova själv. Efterhand lär man sig vad de engelska orden betyder.
Har provat Photoshop på fotokurser och det är jättekrångligt tycker jag. Men det går ju att lära sig det med, tar tid bara...

Men om du ska köpa nåt lättare än PS rekommenderar jag Corel Paint Shop Pro (ägdes av Jasc innan). Tycker bättre om det än Elements och vad jag har läst så är det liiite mer likt PS. Enklare och massa roliga funktioner m.m. Kostar runt 900 tror jag det var.
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 690
Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: manda
·
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
624
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
963
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp