Smoothi

Trådstartare
Hur gör ni? Tar ni Pia på allvar? Ställer ni in er julresa eller avvaktar ni Pia? Det kan ju bli resekaos
 
Vi avbryter inte utan kommer att åka norrut imorn upp till Borgvattnet i Jämtland, kustvägen. Räknar med att det blir ett helvete där vid Gävle - som alltid. Men i övrigt så är det bara att köra försiktigt och vara förberedd, ha varselvästar, varningtriangel, varma kläder, matsäck och snöskyffel i bilen och ha tålamod :up: Mer nervös över att det är första gången med elbilen så här långt på vintern, men det ska nog gå bra! Jag har redan tagit ut vägen och planerat vart vi ska ladda :)
 
Vi avbryter inte utan kommer att åka norrut imorn upp till Borgvattnet i Jämtland, kustvägen. Räknar med att det blir ett helvete där vid Gävle - som alltid. Men i övrigt så är det bara att köra försiktigt och vara förberedd, ha varselvästar, varningtriangel, varma kläder, matsäck och snöskyffel i bilen och ha tålamod :up: Mer nervös över att det är första gången med elbilen så här långt på vintern, men det ska nog gå bra! Jag har redan tagit ut vägen och planerat vart vi ska ladda :)
Uppe vid Gävle kommer det att vara igensnöat. Förra gången det begav sig så var väl vägen E4 där avstängd i flera dagar. Kan ju upprepas
 
I Skåne kommer man knappt att kunna stå upp, sägs det i varningarna.

Skriv här hur ni har det i kaoset som börjar imorgon 🥶
 
Undrar om Pia är i Österrike också, inte sett ngt namn men det varnas för storm (orkanvindar i bergen) from imorgon kväll. Större snömängder i bergen men det är varmt så snöfallsgränsen ligger högt, blir nog regn i de flesta byar.

Vi har inga resor planerade.
 
Undrar om Pia är i Österrike också, inte sett ngt namn men det varnas för storm (orkanvindar i bergen) from imorgon kväll. Större snömängder i bergen men det är varmt så snöfallsgränsen ligger högt, blir nog regn i de flesta byar.

Vi har inga resor planerade.
Mycket möjligt men jag vet inte
 
Då jag inte behöver åka så långt beger jag mig ingenstans förrän på lördag. Tror det kommer vara ganska lugnt. Har snöat lite normalt under dagen så förväntar mig inget kaos.
 
Inget avvaktande här. På julafton ska jag ta mig från en byggnad till en annan på samma fastighet och på annandagen en kort resa på 15km och då tror jag att det är över om det kommit något här.
 
Det här är det första jag hör om det. Jag ska ingenstans utan får mest hålla tummarna för att det inte blir alltför mycket snö att skotta. Kan ju hoppas att det blir lite som lägger sig bra över isen så jag blir av med halkan.
Mvh har inte orkat hämta grus :angel:
 
Det flaggas för uppemot 3 dm snö här (ställer mig tveksam till den mängden) , men dimper det ner såpass och vägen hemifrån är plogad ut till riksvägen där strax efter 06 när jag åker, så är det jobb som vanligt fredag.
Är den inte det, så blir jag hemma.
 
Vi har haft 7-8 plus här i Blekinge under veckan så har fortfarande lite svårt att tro på någon snö, men visst kan det slå om fort och då är det väl främst ishalka som kan bli bökigt. Blåser gör det ändå för jämnan här vid havet, det är knappast något nytt, gul varning är standard 😅

Eventuellt snökaos är dock inget hinder för vårt julfirande, vi ska vara hemma.
 
Jag var väl mest orolig för att vulkanutbrottet på Island skulle påverka flyget, men jag hoppas att flygtrafiken går som den ska på fredag. :cautious: Bokade ju flyg eftersom SJ ställer in var och varannan tågresa hela tiden...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
780
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 907
Senast: Sel
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
742
Senast: Mint
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
885
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp