Bukefalos 28 år!

Pickup som får dra 3500kg på BE-kort

quigley

Trådstartare
Någon som har eller vet om det finns någon pickup som är lätt lastbil (totalvikt 3500kg) som får dra 3500kg? Självklart på BE-körkort.

Jag har en Mitsubishi L200 som får dra 2700kg, vet att Nissan navara får dra 2800kg eller 3000kg.

Vet några Dodge som får dra 3500kg men de väger mer än 3500kg och räknas därför som C-kortsbilar.

Jag har varken C, CE, C1 eller C1E.
 
Sv: Pickup som får dra 3500kg på BE-kort

Land Rover Defender finns i olika pick-up storlekar, 110 och 130 beroende på hur mkt och långt du vill lasta. Alla får dra 3500kg.
 
Sv: Pickup som får dra 3500kg på BE-kort

Vi har bara haft den sen i höstas men än så länge har den varit underbar, tar sig fram överallt och man märker knappt när man plöjer igenom snövallarna :p.
Väldigt bra dragbil också, har kört både 2400kg hästsläp och 3ton flaksläp med den, märks knappt att man har ngt i släpet. Trevligt att köra långt med också.

Så än så länge tycker vi om den.

Jämfört med vår jeep grand cherokie så är jeepen jätte svag, vinglig och liten :p.
 
Senast ändrad:
Sv: Pickup som får dra 3500kg på BE-kort

Får inte Nissan Navara dra 3500 kg? Jag har för mig att är så (mina föräldrar tittade på en sån ett tag och provkörde en) men jag kan inte lova att det är så :)
 
Sv: Pickup som får dra 3500kg på BE-kort

Doge ram 1500 finns som får dra över 3 ton utan att vara reggade som tunga lastbilar hälsar min dogdefrälsta make.
 
Sv: Pickup som får dra 3500kg på BE-kort

Vi har en cheva silverado som ska få dra 3500 på BE. Den är bra att dra med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ny lag träder ju i kraft i januari nästa år. Så hur kommer ni göra? Jag har alla papper betalda för mitt E kort och kommer då ta det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
14 326
Senast: athena
·
Utrustning Får jag köra nedan ekipage? Dragbil - Volvo V70 som har total släppvagnsvikt på 1800 kg Släp - Boggiesläp med totaltvikt på 1900 kg...
Svar
8
· Visningar
1 306
Hästmänniskan Som rubriken säger, har uppkörning nu på tisdag :crazy: Tiden har trillat iväg och jag är inte 100% förberedd. Teorin gick galant...
2 3
Svar
50
· Visningar
18 331
Senast: Bellini
·
Utrustning Har letat både här i forumet, transportstyrelsens hemsida m m och vill nu bara ha en bekräftelse på att jag fattat rätt. Om man bara...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp