Piercing mot huvudvärk

nightcrawler

Trådstartare
Finns det någon här som har en sk daith-piercing? Tycker ni det fungerar? Har problem med huvudvärk i perioder och funderar på att testa. Så är nyfiken på andras erfarenheter.
 
I migrängrupper på fb finns det folk som säger sig blivit hjälpta medan andra inte blivit det.

Själv betraktar jag det som humbug.
 
Det finns ingen evidens i nuläget. Det finns en aktuell studie på Pubmed med en (1) fallbeskrivning angående migrän som bl a säger nedanstående:

Currently, daith piercing cannot be recommended as migraine treatment because of the lack of scientific evidence, the unquantified rate of failure and the associated risks with insertion.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29230190

Har du gått igenom allt receptfritt och receptbelagt som finns och fortfarande har svår, kronisk huvudvärk - kanske värt att testa. Dock gäller ju fallbeskrivningen migrän som sagt och på huvudvärk finns noll och intet.
 
Eftersom en del upplever att dom blir hjälpta så känner jag att det kanske inte är helt och hållet humbug. Sen om det är placebo eller inte det har ingen betydelse. Jag vill veta vad andras upplevelser och erfarenheter är.
 
Eftersom en del upplever att dom blir hjälpta så känner jag att det kanske inte är helt och hållet humbug. Sen om det är placebo eller inte det har ingen betydelse. Jag vill veta vad andras upplevelser och erfarenheter är.
Om det inte är migrän du har är det nog ännu mindre idé. Har aldrig sett någonstans att det används mot annan huvudvärk.
 
Om det inte är migrän du har är det nog ännu mindre idé. Har aldrig sett någonstans att det används mot annan huvudvärk.
Det är mestadels kraftig spänningshuvudvärk. Migränen har jag inte så stora besvär av. Jag fick uppfattningen att det var även för spänningshuvudvärk.
 
Det är mestadels kraftig spänningshuvudvärk. Migränen har jag inte så stora besvär av. Jag fick uppfattningen att det var även för spänningshuvudvärk.
Jag känner inte igen det. Och den kallas för migränpiercing. Men det utesluter ju inte att någon har den mot spänningshuvudvärk.
 
Något jag reagerat på när jag läst folk som gjort den är att en del fått besvärliga infektioner i piercingen. Så jag vet inte om den delen av örat är svårare att pierca?
Kan nog vara lite krånglig. Ska jag va ärlig så vet jag inte ens om det går på mej. Tittade efter lite igen och på mej sticker det inte ut så i örat så som det gör på alla bilder. Infektioner brukar väl oftast vara för att man inte har skött det som man ska och inte låtit bli att pilla med mera. Fast det kan ju bli ändå om man har otur.
 
Min nagelkvinna är även piercare och hon har fler kunder som blivit hjälpta, vissa inte alls. Tydligen ska det ge bäst effekt om man gör det i båda öronen.

Jag har frågat lite extra för att jag tycker det är snyggt, hade varit en bonus om det hade gett effekt.
 
Inte för att det är piercing, men min kompis hade mkt spänningshuvudvärk, hon fick stor hjälp av botox. Tänkte bara att jag var tvungen att nämna det :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 661
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Jag har vissa månader grav PMDS, upp till 10 dagar av att vara supertrött, tokdeprimerad och allmänt irriterad på allt, med lite...
Svar
4
· Visningar
587
Senast: McFlurry
·
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
704
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
488
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp