strawberrysylt

TrÄdstartare
😊 Det finns ju en aktiv tatuerings-trĂ„d, sĂ„ blev sugen pĂ„ en piercingtrĂ„d ocksĂ„. Har sökt, men hittade bara gamla om enstaka piercingar.

SĂ„, nĂ„gon som piercat sig pĂ„ sistone eller har planer pĂ„ att göra det? 😊

Jag har tre som jag haft lÀnge, bröstvÄrtorna och naveln.
Hade gĂ€rna velat ha en industrial, men eftersom mina öron Ă€r raka istĂ€llet för böjda tror jag inte det blivit fint. Men! Typ igĂ„r kom jag pĂ„ att snug kanske vore nĂ„t? đŸ€”đŸ˜Š NĂ„gon som har det?
 

Bifogade filer

  • 20211111_122036.jpg
    20211111_122036.jpg
    114,7 KB · Visningar: 452
😊 Det finns ju en aktiv tatuerings-trĂ„d, sĂ„ blev sugen pĂ„ en piercingtrĂ„d ocksĂ„. Har sökt, men hittade bara gamla om enstaka piercingar.

SĂ„, nĂ„gon som piercat sig pĂ„ sistone eller har planer pĂ„ att göra det? 😊

Jag har tre som jag haft lÀnge, bröstvÄrtorna och naveln.
Hade gĂ€rna velat ha en industrial, men eftersom mina öron Ă€r raka istĂ€llet för böjda tror jag inte det blivit fint. Men! Typ igĂ„r kom jag pĂ„ att snug kanske vore nĂ„t? đŸ€”đŸ˜Š NĂ„gon som har det?

Jag Àr sugen pÄ fler hÄl i öronen ovanför mina töjningar.
Men jag lever i hörlurar 24/7 sÄ har svÄrt att fÄ det att gÄ ihop :D
 
Det finns en trÄd, men den Àr vÀl rÀtt död - jag hoppas pÄ denna istÀllet! :D Jag Àr vÀldigt intresserad av piercingar, tatueringar och bodymod i allmÀnhet och nördar gÀrna ner mig lite mer till vardags.

En annan velar mellan conch och daith. Dels vill jag inte ha bĂ„da, dels skulle de nog inte fĂ„ plats. Fick high nostrils gjorda i somras, sĂ„ himla nöjd! Örsnibbarna funderar jag pĂ„ hur jag ska göra med - de Ă€r 14mm.
 
FÄr en göra lite "reklam" som inte gynnar mig personligen ett dugg egentligen? YouTube: Piercing with Scott. Bra kanal! Amerikansk piercare med mÄnga Är i ryggen. :)
 
Jag Àr sugen pÄ fler hÄl i öronen ovanför mina töjningar.
Men jag lever i hörlurar 24/7 sÄ har svÄrt att fÄ det att gÄ ihop :D
Hmm ja kanske lite svÄrt... jag Àr lite fundersam över snug för jag gillar o sova pÄ sidan... Hmm...

Det finns en trÄd, men den Àr vÀl rÀtt död - jag hoppas pÄ denna istÀllet! :D Jag Àr vÀldigt intresserad av piercingar, tatueringar och bodymod i allmÀnhet och nördar gÀrna ner mig lite mer till vardags.

En annan velar mellan conch och daith. Dels vill jag inte ha bĂ„da, dels skulle de nog inte fĂ„ plats. Fick high nostrils gjorda i somras, sĂ„ himla nöjd! Örsnibbarna funderar jag pĂ„ hur jag ska göra med - de Ă€r 14mm.

Kul! Visa gÀrna bilder!
High nostrils vet jag inte vad det Àr, det fÄr jag googla!
 
Jag har septum (lite töjd, kommer inte ihĂ„g om det Ă€r 2,5mm eller 3,2mm i skrivande stund..), high nostrils, tungan, naveln och bĂ„da örsnibbarna. Sedan lĂ€nge pensionerade Ă€r lĂ€pp (underlĂ€pp, centrerad) och vĂ€nster nostril (alltsĂ„ "vanlig nĂ€svinge-piercing"). Örsnibbarna Ă€r töjda till 14mm i dagslĂ€get, men just idag fĂ„r jag inte till nĂ„n vettig bild sĂ„ det fĂ„r bli en annan dag.

IMG_20211112_180423.jpg
 
Jag har septum, medusa, 12 hÄl i öronen pÄ olika stÀllen. Jag Àr absolut sugen pÄ att göra mer men jag Àr ocksÄ lite kluven mellan om jag ska göra fler piercings eller om jag ska tatuera mig. Jag vill egentligen göra fler piercingar i ansitet men det kÀnns inte mycket lönt eftersom det blir en massa extra smycken jag mÄste stÄ och plocka ut med jÀmna mellanrum pÄ jobbet (fÄr inte ha smycken i ansiktet nÀr jag utför vissa arbetsuppgifter, öronen Àr okej). Tatueringar Àr okej sÄ lÀnge det kan tÀckas med vanliga klÀder. SÄ om det blir fler piercingar sÄ blir det i första hand i öronen, Àr lite sugen pÄ daith eller fler helixar.
 
Jag har en del piercingar: tungan, nÀsvinge, 3+2*örsnibbar, forward helix, 1+1*helix, tragus och rook.
Har tidigare haft labret, monroe, forward helix och naveln. Dessutom har jag haft dermal anchors.
Är lite sugen pĂ„ fler men vet inte riktigt vad. Dermal anchors Ă€r superfint men kan sitta knepigt till i jobbet. Öronen Ă€r lĂ€ttast men jag har smĂ„ öron och det börjar bli lite trĂ„ngt :p
 
Vill ocksĂ„ sparka igĂ„ng den hĂ€r trĂ„den dĂ„ jag fĂ„tt nĂ„n typ av 40Ă„rskris och bestĂ€mt mej för att göra fler piercingar 🙈
Har Ätta i öronen (egentligen nio men en helix har lÀkt igen pga dÄlig lÀkning redan frÄn början nÀr den gjordes för 15 Är sedan) och naveln idag.

Höger: vill göra om den helix som lÀkt ihop, över den jag har idag.
5F46DC6E-215C-401F-920A-C8AFA76DFFEC.jpeg
 
VÀnster: hÀr vill jag ha en flat. Och kanske nÄt mer.. vad tycker ni?
5FBCA02D-DA24-4E98-A765-04742205F812.jpeg


Och sĂ„ mĂ„ste jag köpa roligare örhĂ€ngen 😆
 
@TantAgda Jag tÀnker spontant att du ser ut att ha anatomi för en snug (obs att jag inte har erfarenhet sjÀlv, högst lekmannamÀssigt hÀr nu!). Eller kanske en conch? Forward helix om du vill ha nÄt som inte sitter sÄ nÀra resten :)
 
Jag har planer att gÄ till en riktigt piercare och göra om mitt ena hÄl i örat. SÄ jag har fyra hÄl igen i det örat, kÀnns sÄ konstigt med ett hÄl mellan.
Original hÄlet var gjort med pistol och har sÀkert blivit inflammerat/infekterat pÄ nÄgot sÀtt sÄ fick ta ur örhÀnge och lÄta det lÀka.
Nu vill jag göra om det med nÄl, alla hÄl jag tagit med nÄl har blivit jÀttebra.

39D47049-B0EB-453C-B0F4-DF1BC367F6C2.jpeg
 
Passar pÄ att frÄga. Jag gjorde ett antal piercingar i yngre dagar. Funderar nu pÄ att ta ytterligare en. En googling visar dock att salongen jag gick till tidigare har stÀngt. SÄ, vilken skulle ni sÀga Àr kÀnd som den allra bÀsta/mest seriösa i Stockholm? :)
 
Passar pÄ att frÄga. Jag gjorde ett antal piercingar i yngre dagar. Funderar nu pÄ att ta ytterligare en. En googling visar dock att salongen jag gick till tidigare har stÀngt. SÄ, vilken skulle ni sÀga Àr kÀnd som den allra bÀsta/mest seriösa i Stockholm? :)

Calm bodymod, utan tvekan. Ligger pÄ Hornsgatan.

Edit: Jag flyttade frÄn Stockholm 2012, och har dÄlig koll pÄ vad "folk i allmÀnhet anser". SÄ jag talar för min egen Äsikt, och svarar vÀl snarare pÄ frÄgan "Vilken anser ni Àr den bÀsta piercingstudion?". Men Chai Àr vÀlrenommerad och erfaren, och kvalitén Àr i topp.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp