I morse vaknade jag runt 7 och kände mig pigg för en gångs skull. Jag klev upp, tömde tvättmaskinen och la in en ny laddning tvätt. Jag kände mig taggad för att gå ut och plantera. Men först måste jag äta frukost.

Så jag åt frukost. Och blev så trött! Jag fick släpa mig ut i trädgården och tvinga mig att steg för steg ta mig an den där planteringen, som jag bara en knapp timme innan varit så taggad på.

Sjukt jobbigt att vara så jäkla trött. Får se vad mer jag kan lyckas tvinga mig att göra idag.
 

Men frukosten måste du väl inte äta på morgonen när du vaknar? Jag skulle gått ut och jobbat direkt och tagit frukost när jag blev trött och sedan vilat.
Jag är så van att äta på morgonen. Och så är jag rädd för att få blodsockerfall om jag inte äter.
 
Jag blir också sanslöst trött efter att ha ätit.. somnar ofta till..
Idag ska jag tex fixa hemma och då planerar jag dagen efter det. Vilar en timme efter maten och sen jobbar jag en stund och sen äta och vila.
Trist, absolut. Men det är då jag funkar.
 
Jag blir också sanslöst trött efter att ha ätit.. somnar ofta till..
Idag ska jag tex fixa hemma och då planerar jag dagen efter det. Vilar en timme efter maten och sen jobbar jag en stund och sen äta och vila.
Trist, absolut. Men det är då jag funkar.
Jag har fortfarande inte vaknat till efter frukosten.
 
Vad äter du för frukost? Jag kan bli väldigt däst och trött efter att ha ätit stor frukost.
I morse åt jag en pannkaka gjord av två ägg, två matskedar keso, en halv dl havregryn, en halv dl mjölk och lite salt. På pannkakan hade jag apelsinmarmelad.
 
För övrigt så är jag just klar med frukosten. Avslutade med att äta en burk hummus direkt ur burken, vilket får räknas som lunch tycker jag.

Nu ska jag försöka lösa min städrutin som innebör att plocka undan 5st grejer om dagen, innan jag ska träffa ett par kompisar. Hade tänkt tvätta håret men orkar inte, så blir snabbdush av kroppen och håret i en fläta.

Jag förstår att du verkligen önskar att du hade mer energi men tänkte bara bjuda på att det är rätt vanligt att inte orka så mycket när man jobbat en hel vecka.
 
För övrigt så är jag just klar med frukosten. Avslutade med att äta en burk hummus direkt ur burken, vilket får räknas som lunch tycker jag.

Nu ska jag försöka lösa min städrutin som innebör att plocka undan 5st grejer om dagen, innan jag ska träffa ett par kompisar. Hade tänkt tvätta håret men orkar inte, så blir snabbdush av kroppen och håret i en fläta.

Jag förstår att du verkligen önskar att du hade mer energi men tänkte bara bjuda på att det är rätt vanligt att inte orka så mycket när man jobbat en hel vecka.
Jag hade problem med orken redan innan jag började jobba. Men nu vill jag liksom ha ett liv som är värt något och det innebär att göra andra saker än sova och jobba.
 
I morse vaknade jag runt 7 och kände mig pigg för en gångs skull. Jag klev upp, tömde tvättmaskinen och la in en ny laddning tvätt. Jag kände mig taggad för att gå ut och plantera. Men först måste jag äta frukost.

Så jag åt frukost. Och blev så trött! Jag fick släpa mig ut i trädgården och tvinga mig att steg för steg ta mig an den där planteringen, som jag bara en knapp timme innan varit så taggad på.

Sjukt jobbigt att vara så jäkla trött. Får se vad mer jag kan lyckas tvinga mig att göra idag.

Jag ska städa inomhus idag och lägga in kläder i den nya garderoben, passa på medan det regnar ute och jag har en ledig dag.

Istället ligger jag fortfarande i soffan och håller på med telefonen. Jag har ätit frukost men min hund har inte ens varit ju och kissat utan sover brevid mig.

Jag önskar att jag var en sån person som hoppade upp och genast började göra saker men jag fungerar inte så. Om det är sista sekunden för att någon ska hälsa på eller att någon är här och ska hjälpa mig så fungerar det bra.

Jag kan bli lite bitter för att jag borde hinna med och orka så mycket mer eftersom alla andra gör det men försöker acceptera att man inte fungerar likadant och vara glad att jag inte har barn som tar av min energi.

Nu ska jag försöka ta mig upp och äta lite lunch och tvinga ut hunden. Sen lyssna på podd eller ljudbok så att hjärnan är lite distraherad medan jag försöker börjar pyssla med något.
 
Jag ska städa inomhus idag och lägga in kläder i den nya garderoben, passa på medan det regnar ute och jag har en ledig dag.

Istället ligger jag fortfarande i soffan och håller på med telefonen. Jag har ätit frukost men min hund har inte ens varit ju och kissat utan sover brevid mig.

Jag önskar att jag var en sån person som hoppade upp och genast började göra saker men jag fungerar inte så. Om det är sista sekunden för att någon ska hälsa på eller att någon är här och ska hjälpa mig så fungerar det bra.

Jag kan bli lite bitter för att jag borde hinna med och orka så mycket mer eftersom alla andra gör det men försöker acceptera att man inte fungerar likadant och vara glad att jag inte har barn som tar av min energi.

Nu ska jag försöka ta mig upp och äta lite lunch och tvinga ut hunden. Sen lyssna på podd eller ljudbok så att hjärnan är lite distraherad medan jag försöker börjar pyssla med något.
Jag tänker att det också beror på vilken motivation man har. Städa är ju så där lagom kul, men jag brinner för trädgård och min motivation att fixa saker där är det inget större fel på. Men ändå får jag tvinga mig.
 
Får du ofta problem med lågt blodsocker? Då borde du verkligen kolla upp det eftersom det är tecken på diabetes
Det är väl för övrigt tvärt om? Vid diabetes fungerar inte insulinutsöndringen och blodsockret går upp. Ger man då insulin så kan det ibland bli för mycket och det är då man får så kallad insulinkänning. Min hund hade diabetes och när hennes blidsocker sjönk för mycket kunde hon inte stå på benen. Då fick jag ge dextrosol.
 
Jag ska städa inomhus idag och lägga in kläder i den nya garderoben, passa på medan det regnar ute och jag har en ledig dag.

Istället ligger jag fortfarande i soffan och håller på med telefonen. Jag har ätit frukost men min hund har inte ens varit ju och kissat utan sover brevid mig.

Jag önskar att jag var en sån person som hoppade upp och genast började göra saker men jag fungerar inte så. Om det är sista sekunden för att någon ska hälsa på eller att någon är här och ska hjälpa mig så fungerar det bra.

Jag kan bli lite bitter för att jag borde hinna med och orka så mycket mer eftersom alla andra gör det men försöker acceptera att man inte fungerar likadant och vara glad att jag inte har barn som tar av min energi.

Nu ska jag försöka ta mig upp och äta lite lunch och tvinga ut hunden. Sen lyssna på podd eller ljudbok så att hjärnan är lite distraherad medan jag försöker börjar pyssla med något.
För mig spelar det inte så stor roll om det är något jag gärna vill göra eller om det är något tråkigt, kroppen vill hurusom försöka undvika att göra något som inte är ett måste på grund av stressat läge eller press från yttervärlden.

Jag har tex svårt att ta mig upp från soffa och till sängen på kvällen även om jag egentligen vill lägga mig och vet att jag kommer må dåligt om jag lägger mig för sent.
 
Det är väl för övrigt tvärt om? Vid diabetes fungerar inte insulinutsöndringen och blodsockret går upp. Ger man då insulin så kan det ibland bli för mycket och det är då man får så kallad insulinkänning. Min hund hade diabetes och när hennes blidsocker sjönk för mycket kunde hon inte stå på benen. Då fick jag ge dextrosol.
Jag googlade på blodsockerfall och fick bara upp träffar om diabetes. Vill du veta mera så är det bara att googla på ”blodsockerfall”
 
Det är väl för övrigt tvärt om? Vid diabetes fungerar inte insulinutsöndringen och blodsockret går upp. Ger man då insulin så kan det ibland bli för mycket och det är då man får så kallad insulinkänning. Min hund hade diabetes och när hennes blidsocker sjönk för mycket kunde hon inte stå på benen. Då fick jag ge dextrosol.
Jag blir, och har alltid blivit extremt slö av snabba kolhydrater. Ris, banan och så vidare. Äter jag asiatiskt så får jag inte ha en chans att sitta en stund på maten. Jag får paltkoma. Högt blodsocker snabbt och sen en gigantisk dipp. Detta utan att förr ha något utslag på diabetestester.
 
För mig spelar det inte så stor roll om det är något jag gärna vill göra eller om det är något tråkigt, kroppen vill hurusom försöka undvika att göra något som inte är ett måste på grund av stressat läge eller press från yttervärlden.

Jag har tex svårt att ta mig upp från soffa och till sängen på kvällen även om jag egentligen vill lägga mig och vet att jag kommer må dåligt om jag lägger mig för sent.
Om du kommer till skott, är det fortfarande lika tungt när du väl har startat?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 086
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, det är ingen särskrivning i rubriken :p Det ska stå så. I morse vaknade jag en stund före väckarklockan, tänkte till hur lång tid...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp