Pikeur med bredare och lägre midja...

stjarnfrugt

Trådstartare
Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett att de utgått ur sortimentet. De butiker jag sett som har dem kvar på utgående modeller har haft dem i fel storlek och färg så jag har inte kunnat bunkra :(

Jag har även ett par Cindy men jag tycker att de har en tendens att kasa ner, samt är lite väl låga i midjan. Lascaran har bred linning och går precis under naveln vilket jag tycker är perfekt.

Så, vilka modeller kan jag tänkas kunna ersätta dessa med? Jag är kort och lite kurvig och kan absolut inte ha hög midja, ser vansinnigt ut. Pikeur i stl 38 är perfekta i längd åt mig, som annars får vika upp alla ridbyxor med knölar och otrevlig känsla som följd. Bara att glömma i ridstövlarna...
Jag känner inte till andra märken som har valbar benlängd, så jag har snöat in här. Har någon tips på likvärdiga byxor är det välkommet :)
 
Sv: Pikeur med bredare och lägre midja...

Jag använder pikeur luciana, som har lite bredare midja men tror inte riktigt det är den modellen du är ute efter. De går rätt högt upp på mig, vilket jag trivs i.
 
Sv: Pikeur med bredare och lägre midja...

Jag ska ta en titt :)

Edit: fast den har ju inte bred linning, utan verkar som att hela midjan är bredare? Kanske uttryckte mig otydligt, det är alltså linningen jag vill ha bredare, som Cindy och mina Lascara. Men Cindy tyckte jag kasar ner för mkt...
 
Sv: Pikeur med bredare och lägre midja...

Candela är visserligen höga, men väl värda att prova:). Mina sitter orecis under naveln på mig iaf. Men då har jag ganska långt överliv iofs.
 
Sv: Pikeur med bredare och lägre midja...

Har Candela tre knappar? Har för mig att jag provat dem, men det är på tok för högt för mig. Men ska man ändå till butik kan man alltid testa alla modeller... dock köper jag allt på nätet och känner mig så snikig när jag upptar deras tid för att prova ut och sedan ändå inte köpa :o
 
Sv: Pikeur med bredare och lägre midja...

Lucinda har inte bred linning, men lägre midja. De är jättesköna! Jag är lång men har kort överkropp så tex Mondega skaver på mina revben... Lucinda sitter perfekt.
 
Sv: Pikeur med bredare och lägre midja...

Skriver upp dem på prova-listan ;) Anledningen till att jag gillar bred linning är för att jag tycker att det blir ett mindre veck i midjan av det, så fjantig är jag :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp