Pilatesboll - storlek?

S

sundance

Nu ska jag köpa en pilatesboll för att öva upp stabiliteten över mitt bäcken. Meningen är att jag ska kunna sitta på den med 90 gradersvinkel i knä och höft. Har sett att de finns i storlekarna 65 och 75 cm. Det känns som om jag borde kunna ha 65, men jag vet inte?

Vad har ni för storlek? Längd på er?
 
Sv: Pilatesboll - storlek?

Man köper bollarna utifrån sin längd. Iallafall den jag köpte på Stadium. Men nu när jag vill sitta som på hästen så känns den för liten så gå upp en storlek tycker jag! Köp den största.
 
Sv: Pilatesboll - storlek?

Min boll tror jag är 65 cm, känns rätt lagom för mig som är 1,63. Sen beror det ju på vad du vill göra med bollen. Jag har fått den uppfattningen att ska man öva balans är en större boll bättre men vill du öva styrka så är en mindre men hårt pumpad boll bättre.
 
Sv: Pilatesboll - storlek?

perfekt sida! men nu blev jag lite fundersam... om tabellen stämmer så ska jag absolut ha en 55 cm. ska använda den som beskrivningen säger, att sitta på med fötterna i marken och benen i (drygt) 90 grader. 55 grader passar folk som är 153-170 cm långa förutsatt att man har ben som "passar" till sin längd.

jag är 155 cm med proportionelig benlängd. logiskt tänkt känns 65 för stort.

har det funnits testbollar att provsitta när ni shoppat era?
 
Sv: Pilatesboll - storlek?

Jag har 70 eller 75, kommer inte ihåg.. Jag är 1.73 ungefär. Fråga i butiken, dom brukar veta :) Jag köpte min på stadium.
 
Sv: Pilatesboll - storlek?

jag gick upp en storlek och köpte 65. fick provsitta i affären och det kändes inte förstort. dock var den i affären lite dåligt pumpad. men nu nör jag skulle pumpa min egna fann jag det rätt svårt... hur gör man för att den ska bli så hårt pumpad som möjligt? köpte nån handpump, som jag tyckte var rätt värdelös. blåste upp den själv i stället, och försökte fylla på det sista med handpumpen. efter en stund tog tålamodet slut, tyckte inte att det hände så mkt...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: attheedge
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
979
Senast: VincentM
·
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 364
Senast: Jadzia
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp